Gå til innhold

Foreldrepenger og feriepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil foreldrepengene jeg får utbetalt i år virke inn på feriepengegrunnlaget mitt for neste år?

Får man feriepenger for all permisjonen? Eller er det sånn at man bare opparbeider seg feriepengegrunnlag de første 12 ukene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

betaler nav er det bare de 12 første ukene

Skrevet

Så kjipt!!

Jeg trodde vi skulle ha like mye ferie neste år, men det har jeg jo ikke råd til da.

Hvis NAV betaler skriver du... Har man noe alternativ? Er det noen som har arbeidsgiver som betaler for permisjonen?

Skrevet

ja, arbeidsgiver kan velge å betale permisjonen.

Skrevet

Om du velger 100% dekning får du for 12 uker, velger du 80% dekning får du for 15 uker.. OM arbeidsgiver forskutterer foreldrepengene betyr IKKE det at de automatisk betaler ut fulle feriepenger.. Jobber du i det offentlige får du fulle feriepenger, men i det private kan de velge å bare betale ut det samme som nav ville gjort da de jo taper på å betale ut mer enne 12/15 uker...

Skrevet

Men kan arbeidsgiveren min utbetale meg full lønn og få refundert penger fra NAV?

Skrevet

Ja, forutsatt at du ikke tjener over 6 G (430 000) eller velger du 80% dekning får du selvsagt bare 80% lønn.. Men det er helt og holdent opp til arbeidsgiver om de vil gjøre dette - veldig mange vil ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...