oleanna2005 Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Jeg tenkte å overaske familien med en tur til Eurodisney i sommer. Hva tror dere om 7 og 9 åring der? Er de for unge/lave for å oppleve noe særlig? Bør vi vente flere år eller? Ta gjerne imot erfaringer.
Lemonia Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 De er ikke for unge, tvert i mot. Min mening er at Eurodisney definitivt er for de mindre barna og at det er lite for de eldre/voksne/mer vågale. Ellers anbefaler jeg dere å dra utenom fellesferien. Det er ikke moro å stå en time i kø for hver attraksjon, dessuten er det jo grusomt varmt i Frankrike i juli. Drar dere om våren eller høsten får dere likevel nydelig vær og det er langt roligere i parken.
Gjest Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Enig med Lemonia. I tillegg anbefaler jeg å bo på et av hotellene inne på området. Svinedyrt, men du slipper å "kaste bort" vedrifull Disneytid på å busse frem og tilbake til parken. Samt at hotellene har mye gøy de også.
Lemonia Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Hvis du tenker på til og fra Paris så er toget både enklere og raskere, og toget går helt fram til inngangen av Eurodisney. Du trenger ikke gå glipp av noe som helst, togene går både før og etter parkens åpningstid. Hvis man reiser dit kun for å oppleve Eurodisney og har tenkt å besøke parken flere dager er det greit å bo i hotellene på området.
oleanna2005 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2010 Er det noe hotell å anbefal? Noe som ligner på prinsesseslott? Men de er vel temmelige dyre.
Lemonia Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Vi bodde i Paris og dro bare til Eurodisney en dag så jeg kjenner ikke til noen hoteller i området. Tror nok de mest fancy er ganske dyre ja.
Gjest Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Fin alder for Eurodisney det. Selv synes jeg Asterix-parken (også den like utenfor Paris) var mye bedre.
Seven Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 Fin alder å dra til EuroDisney! Vi bodde på et hotell ikke langt unna i Campanile-kjeden (tror det var Campanile). Var som en liten leil. Stor familierestaurant på hotellomr. Helt ok. Vi var her bare èn natt. Vi var der i slutten av juni. Mye folk, men det kunne vært verre. Det pøsregnet, så flere attraksjoner var stengt under de verste regnskyllene- for så å åpne igjen da. Været la jo en demper på opplevelsen, men det brydde ikke barna seg om! Hyggelig og flott park! Stor- så vær der tidlig. Og: i august har "alle" Middelhavsland fellesferie- da er det stinn brakke overalt. Og varmt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå