CMH Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Igår skulle jeg trekke visdomstanna nede..De ga meg sikkert 3-4 bedøvelser, borret masse og knuste tanna i flere biter før de kunne trekke den. Som om ikke borringa er ekkelt nok sluttet bedøvelsen å virke da den siste roten skulle trekkes opp.. Jeg kjente at hun dro den ut med tanga!! Attpåtil satt den godt fast, så de måtte vri den rundt..Forrige gang jeg trakk lot jeg være å spise Ibux siden jeg nettopp var blitt gravid og hadde derfor smerter i tannområdet i 14 dager etterpå. Gangen før der borret en tannlege rett gjennom en nerve, selv om jeg sa ifra det gjorde vondt.. Noen flere her med tannlegeskrekk? Jeg bare gruer meg til neste gang jeg må dit.. akk
Fire småtroll Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Uff, jeg sitter her med telefonnummeret på en lapp foran meg og gruer meg til og med til å ringe for å bestille time.. Men en gammel fylling fra skoletannlegedagene (sikkert 18 år gammel) går i oppløsning så hele tanna er vond. Må bare få borret den ut og satt inn en ny, men gruuuuuer så sinnsykt at jeg nesten får diare bare av tanken...
CMH Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2010 Du får ha lykke til Kristin1974 Satt i tannlegestolen stiv som en pinne igår, og var livredd for å kjenne noe. Men shit, det var den verste tannlegetimen jeg noensinne har hatt! Borring var piece of cake sammenlignet med trekking
Lulu♀♂♀ Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Jeg haaater mest lydene fra alle instrumentene, jeg får frysninger av det. Jeg har trukket visdomstann og borret men ingenting slår lyden av boremaskinen...æsj
Lemonia Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har også tannlegeskrekk og på det meste gikk jeg nesten 10 år uten å dra til tannlegen, så det sier vel litt. Skrekken min var ubegrunnet egentlig, for fram til for noen måneder siden hadde jeg aldri hatt et eneste hull, aldri trukket en tann, ikke hatt regulering, ingenting som kunne ha gitt meg vonde minner. Da jeg tidligere i år mistet en bit av visdomstanna mi tok jeg endelig mot til meg og gikk til tannlegen. På ett eneste besøk trakk jeg visdomstanna samt boret i en annen tann jeg hadde hull i (ikke verst siden det var 10 år siden siste besøk). Nå er jeg kurert. Tannlegen jeg valgte er utrolig flink og hyggelig. Jeg fikk tilbud om både beroligende på forhånd eller lystgass underveis, men takket nei til begge fordi jeg etter første samtale følte meg mye bedre. Jeg kunne ikke engang kjenne sprøyta da han satte bedøvelse, og både tanntrekking og boring gikk helt problemfritt og smertefritt. Fikk masse smertestillende med meg, men trengte bare ta et par samme dag. Nå skal jeg gå til kontroller hvert år og er ikke nervøs lenger. Så let på nett og finn en god tannlege, en du føler deg trygg hos og som ikke er gjerrig på bedøvelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå