Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har etter mye om og men bestemt meg for å gå for unge nummer fem. Jøss og jøss. Driftig dame, ja. Men altså etter mye om og men. Vi har vært i tenkeboksen siden nummer fire, egentlig, og har derfor ikke gjort noe "drastisk" mht. prevensjon. Han snakker om å kutte strengen for godt, jeg har tidligere brukt spiral, men har altså ikke fått satt inn en denne gang. Jeg har derimot vært gjennom flere ulike minipiller, som kroppen min ikke har likt i det hele. Det har vært blødninger opp og i mente. Men nå har jeg altså skylt alle tabletthormonene i do, og er klar for mitt siste barn. Men...Når er kroppen min klar, tro? Jeg prøver å regne på når jeg sannsynligvis vil få eggløsning neste gang, men det krøller seg oppi her. Noen som kan trå til med litt matematiske sykluskunnskaper? Da trengs det vel i alle tilfeller litt data her; Har tatt et bestemt merke minipiller siden forrige fødsel(mars09), og har ikke fått mensen før i april i år. Legen mente det var minipillene som holdt det unna. Så kom mensen med brask og bram i midten av april, altså, og ble værende. Den 29.mai var jeg mildt sagt lei, og fikk startet på nytt merke minipiller. Menstruasjonen avtok litt, men fortsatte. 5.juni ble avgjørelsen tatt: Jeg slutter med minipiller! Nå kjører vi på en siste gang, og så reiser mannen og klipper av. Min kropp takler ikke hormoner(Det er derfor det er snakk om minipiller her hele veien. P-piller er forbudt for meg). Menstruasjonen avtok ytterligere, men det tok likevel tre dager før den var borte. Altså den 8.juni. Og her sitter jeg og skal prøve å gjette når jeg har eggløsning. Vanligvis(når jeg ikke tar noe som helst slags piller) har jeg ca 30 dagers syklus. Men skal jeg regne fra siste dag med de første pillene, eller siste dag med det andre merket? Eller? Første dag i siste menstruasjon er jo strengt tatt en dag midt i april, sånn ca.... Det er bare det at den varte så himla lenge. Vet at det gjerne er små sjanser for å få det til på første forsøk etter at man har gått på denslags preparater, men vil jo prøve. Spent på å se om noen kommer frem til mitt foreløbige, høyst usikre svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå