Gå til innhold

Noen linsebrukere som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ammetåka, jeg studerer mens jeg har mammaperm, jeg har tre små barn og jeg har nettopp arrangert familiefest. Jeg "glemte" å ta ut dagslinsene en kveld, og når jeg skulle ta dem ut neste dag fikk jeg dem ikke ut. Merkelig nok tenkte jeg at "dette årner seg", så jeg gikk til sengs enda en kveld uten å ta dem ut. Så hadde jeg så mye å tenkte på (tingene nevnt øverst i dette innlegget) og glemte hele greia med linsene. Tenkte kanskje at de hadde ramla ut av seg selv (ja, jeg vet: TEIT). Men nå sitter jeg har med dagslinser som har vært på i flere dager, litt småirriterte øyne og prøver febrilsk å få dem ut. Men det går ikke! Hjelp! Jeg får liksom tak på dem, og prøver å ta dem ut, da gjør det litt vondt, jeg prøver å "dra" litt til, men det går ikke. Jeg er redd.

Om to timer kommer samboeren min for å kjøre meg til optikeren, for å få hjelp. Men jeg tør ikke. Er ikke så redd for at det skal gjøre vondt, hvis hun prøver å hjelpe meg. Men for hva hun skal si. Hvor teit jeg var som ikke tok ut linsene med en gang.

Så nå trenger jeg supergode tips på hvordan få ut linser som er stuck. Det er vel ikke noen av dere som har hatt på linsene for lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så lenge, men her hjalp det å skylle øyet godt med sterilt saltvannsløsning.

Skrevet

Skyll godt med linseveske

Skrevet

Prøv å koke opp litt vann og ta et lite dampbad. Nå er rett og slett øynene for tørre til at du klarer å få løs linsene.

Jeg har sovet med linser på noen ganger, da tar jeg et "mini"-dampbad ved å la det varme vannet renne i vasken, så stapper jeg hodet inntil, slik at dampen kommer på øynene. Pleier å hjelpe.

Skrevet

Koke vann, ha i salt, avkjøle og tømme over øynene?

HI

Skrevet

Takk for tips. Skal prøves :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...