vbu Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Det er veldig mye liv i magen min. Veldig morsomt men litt bekymrende også. Kommer det til å bli en veldig aktiv krabat... Noen erfaringer fra dere som har unger fra før? Betyr mye liv i magen at barnet bli veldig aktivt etter fødsel også?
lykkelig<3 Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 trenger ikke bety det. men kan jo hende. jeg har hørt at når en kjenner mye liv, så har barnet god plass å bevege seg på, så kanskje den ikke er så stor
vbu Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2010 Det er en oppløftende måte å se på det. Er litt skremt å få stor unge også så den kan jeg bruke litt for å roe meg ned med .
mammaen til 2+1 Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 tror ikke det har noen sammenheng... haha nesten tvert om... Lillegutt var forholdsvis rolig i magen, og ble en vanvittig aktiv krabat!! Jenta som nå er i magen danser både balett og driver med annen indrett inni der... så håper på en litt mer rolig utgave når hun kommer ut.. =) Men det er jo ikke sikkert!
Gjest Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har hørt at aktive ungen i magen = rolige på utsiden.. Men jeg tror det er så tilfeldig.. -Selv om jeg krysser fingrene for det selv! Her er det full fart store deler av døgnet og spesielt om natta! Nesten så jeg er redd han har fått et anfall inni der:p tar jo helt av! Blir spennende å se da;)
Sagastar Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Jeg kjenner veldig mye liv også. Og var litt urolig at noe var galt, ADHD f.e. Jeg er diabetiker typ-1 og går på oppføljing på Rikshospitalet hver uke. Ungen min er liten sier JM og gynekolog, så den har godt om plass. Men ikke noe er galt, alt ser greit ut, ungen har det bra sier de. Og de syns det er veldig greit att det er mye liv. En tidligere kollege fortalte meg at ho kjende mye liv også, men at det bare var bra. Så vi må bare vente og se.... :-) Lykke til!
Pixie Power Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Som de andre sier: ikke nødvendigvis :-) Men i mitt tilfelle var det slik. En skikkelig turbo i magen, og en skikkelig energibunt på utsiden. Om det ikke er bena som er i aktivitet, så er det i form av sang og skravling, hehe. Har en turbo i magen nå også, så jeg er spent....for jeg hadde liksom sett for meg en av den rolige sorten denen gangen...som motvekt til energibunten ;-)
Pixie Power Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 Kan også legge til at de begge er små, så det er god boltreplass inni magen min. Og den vet de visst å utnytte....
Nicoline3 Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har to gutter fra før som oppførte seg helt forskjellige i magen,men som begge var rolige og snille da de kom ut. Nr 1 var helt turbo hele tiden,men sov natten igjennom fra han var 2mnd og snill og rolig. (3810 ved fødsel og god plass i magen) Nr 2 var veldig rolig i magen, men også snill som et lam og sov natten igjennom fra 4 mnd. (4510 ved fødsel og trang plass) Nr 3 er helt vill i magen , og jeg har hatt samme tanker som en annen på denne tråden om det kunne være noe galt fatt.....tar HELT av om natten og kjennes ut som han prøver å bryte seg ut av magen. Har termin om litt over 5 uker, og foreløpig mener jordmor at han her kommer til å være på størrelse med førstemann, og at han sikkert derfor har bedre plass til å røre seg på!! Blir spennende å se om jeg nå har brukt opp de "snille" barna kvoten min ;-)
vbu Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. juni 2010 Jeg liker å høre aktiv unge i magen = rolig på utsiden teorier . Dette er vel som alt annet bare tilfeldigheter men det høres logisk ut at hvis den har mye plass så rører den mer på seg. Håper vi alle får snille unger
Monique8 Skrevet 15. juni 2010 #11 Skrevet 15. juni 2010 Da jeg gikk med tvillingene hadde jeg en turbo og en rolig innabords. Da de kom ut skiftet de roller helt. Var forøvrig den minste som var turbo på innsiden, så kanskje det har noe med plassen å gjøre. Så måtte den største som ikke hadde like god plass ta det igjen på utsiden )
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Nr 1 var normal i magen, liv nå og da og han var ganske rolig når han kom ut og har alltid vært en rolig gutt i oppveksten også. Nå er han 4 år og er normalt aktiv. Nr 2 som nå er 3 uker var veldig aktiv i magen, dagen lang, så jeg tenkte på det jeg også om han kom til å bli en våken gutt som aldri sov. Men han er veldig rolig av seg foreløpig heldigvis og skriker sjelden Så det stemte ikke her iallefall
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 15. juni 2010 #13 Skrevet 15. juni 2010 snuppa mi var turbo i magen - og også ei aktiv jente nå...4 år Nr 2 i magen nå, - liker godt å romestrere inni der ja.... Aner ikke om det har noen sammenheng. VI får bare vente å se :-)
Juli.mamma til 4. Skrevet 15. juni 2010 #14 Skrevet 15. juni 2010 Jeg kjenner en veldig aktiv gutt(har ADHD), og mamman sier at han var meget aktiv allerede fra tiden i magen.. Men kan være tilfeldigheter..
Pinnus Skrevet 18. juni 2010 #15 Skrevet 18. juni 2010 Har en veldig aktiv jente i magen, men hun er i dag 3600g og jeg har over 3 uker igjen til termin. Magen min er helt på gjennomsnittet og det samme er vektoppgangen. Eneste det resulterer i er brist i ribbeina og at det gjør direkte vondt når hun herjer rundt inni der. Så støtter ikke teorien om at aktiv i magen = liten baby med god plass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå