Gå til innhold

Burde jeg ringe föden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg skrev i et innlegg istad, så hadde jeg tak i magen i hele natt. Först sterke, nesten vonde kynnere i går kveld fra kl 21.30. Etterhvert ble det mer slik jeg synes jeg kan huske fra sist at rier var. Det kom som en bölge med sammentrekninger nederst i magen. Kom uregelmessig fra 10-3 min mellomrom. En time var det regelmessig på hvert 5. min. Ikke vært ordentlig vondt.

Nå har jeg konstante mensmurringer og får sterke kynnere innimellom uregelmessig. Er andregangs, og har aldri opplevd maserier, så kan godt hende det er det...

Men med 1.mann hadde jeg regelmessige sammentrekninger som ikke var spesielt vonde fra kl 21.30 og dro inn på sykehuset kl 03.30, og ble da meget overrasket over at jeg haddre 8 cm åpning. Trodde ikke da heller på at dette var orddentlige rier. Litt "redd" dette skal skje igjen, og at jeg ikke skal rekke sykehuset (45 min kjöretur). Er 36+6 i dag. Födte 10 dager för sist.

Burde jeg ringe föden bare for en sjekk? Eller er det bedre å vente? Föler jo ikke det er ordentlig i gang, men noe er det iallefall. Vil ikke dra inn dit unödig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps. hadde dette i hele natt. Kun sovet i 1,5t...

Skrevet

Hadde ringt jeg, Ikke godt å sitte hjemme å lure alene. Ring og få en prat med fagpersonell. De er der for deg nå!! Lykke til :-)

Skrevet

Ring og hør hva de sier, du - bedre føre var! Og prøv å få hvilt litt hvis du ikke har fått sove i natt, stakkar...

Skrevet

Jeg ville ringt og forklart hvordan du opplever det nå. Si at du føler deg usikker på om det virkelig er noe på gang, og at du ikke ønsker å dra inn ens ærend "kun" for å sjekke og dra hjem igjen, i og med at du har lang reisevei.

En jordmor kan nok helt sikkert fortelle deg hva som er lurt utifra beskrivelsen din.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar, dere :) Dere er supre! Selv synes jeg det er lettere å gi andre råd, enn å råde meg selv ;)

Snakket med en hyggelig JM. Hun mente först at jeg kunne vente, at jeg sikkert var i latensfasen, men at jeg kunne vente med å dra inn. Men etter å ha hört historien min fra forrige gang, ba hun meg komme. Helt sikkert bomtur, men får se...

Takk igjen, kjære damer!!

Skrevet

God tur, husk å holde oss oppdatert!

Skrevet

Takk ;)

Skal jeg gjöre...

Skrevet

Lykketil!!! :-D Kanskje det blir før den 21. som jordmora sa....? ;-) Vertfall før fullmånen da skulle man tro....! Hold oss oppdatert!

Skrevet

Noen som vet hvordan det gikk i går?

Håper alt er supert :)

Skrevet

Dytter opp. hvordan går det?

Skrevet

Ble det fødsel på deg???? Klem

Skrevet

Jepp, da! Det ble födsel!

Kom til sjekk kl 15.00. Hadde da 5-6 cm og på slaget 00:00 ble hun födt! Hvem skulle tro det?? Termin var egentlig 5. juli. Se innlegg nedenfor (eller ovenfor kanskje??).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...