Gå til innhold

Hvordan startet deres fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går venter og er så utålmodig... Fremdeles fire dager til termin, men igår gikk proppen og hadde vonde tak hele natten før det ga seg helt. Nå går jeg bare og venter på at noe mer skal skje. Hvordan startet fødselen hos dere som har født før? (vet jo at det er helt individuelt, men klarer ikke helt tenke på noe annet likevell:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Jeg har to fødsler bak meg som startet nesten likt. Den første 10 dager på overtid,midt på natten, med vonde rier i ryggen etterfulgt av slimproppen.

Hadde vonde og ganske regelmessige rier i 12 timer før jeg dro på føden.

Kun 1,5 cm åpning og dermed veldig vond åpningsfase på sykehuset før de tok vannet ved 7 cm etter 3 timer. Gutten kom to timer etter det igjen!

Andre kom på dag 13 overtiden,men startet med rier i magen dagen før i firetiden. Da hadde slimproppen gått for 14 dager siden, og jeg var døds sur for at det ikke hadde sammenheng med umiddelbar fødsel som sist gang!

Hadde regelmessige og ikke særlig vonde rier fra fire på dagen til 2 på natta, og kjente da at litt av vannet gikk. Ringte føden og fikk beskjed

om å komme med en gang. Resten av vannet gikk på p plass utenfor sykehuset kl 4 på natta, og 0616 var han ute.

Håper dette ga deg en liten pekepinne,men som du selv sier, så er det jo veldig forskjellig fra person til person.

Mine fødsler varte da 17 timer første gang og 14 timer andre gang! regner med litt raskere denne gangen siden det er nr 3,men man vet jo aldri!

Skrevet

Min første startet med vannavgang om natta. Riene begynte 1 t etter, ikke noe vonde, hvert 6. minutt. Tok seg opp i løpet av natta/morgenkvisten. Kom på sykehuset og sjekka åpning etter 6 t med rier, og hadde kun 2 cm og var ikke helt flat (hadde på det tidspunktet rier hvert 2.-3. minutt). JM ville sende meg hjem og ba meg komme tilbake "når det var vondt nok". Vi kom til gangen, satt der en times tid til det ble "vondt nok". Kom oss inn på fødestue, 6 cm åpning. 15 min senere fikk jeg pressrier, og var helt åpen!

Er veldig spent på hvordan det starter nå i forhold til sist. Spesielt hvordan det evt. blir hvis vannet ikke går først! For riene blir jo liksom mer effektive etter at vannet har gått sies det..

Skrevet

Hadde aldri kynnerer og så ikke snurten av slimproppen.Startet med svake rier (så svake at jeg ikke var helt sikker) om kvelden. Var svake, men stoppet ikke, gjennom hele natten. Neste morgen skjønte jeg at det faktisk var rier, og klokken 15 blødde jeg litt. Dro til sykehuset, og fikk konstantert 4 cm og ble lagt inn. Først når jeg kom til sykehuset begynte riene å bli vonde, og i løpet av 5 timer hadde jeg 9 cm. Og så stoppet det opp, men det er en annen historie.

Skrevet

Hadde absolutt ingen følelse på at fødsel var i gang.

Hadde løs mage kvelden før, og det er eneste.

Jeg fikk ikke sove, og 02.38 gikk jeg på do og fikk se litt blod på papiret.

Riene kom som lyn fra klar himmel, og han var ute 04.03 :)

Skrevet

Startet med vannavgang 4 dager før termin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...