Gå til innhold

Syden tur med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 9. August( fikk fire dager før med første) å skal reise til syden den 29. September til 14. Oktober. Reisen går til kreta.. Hva synest dere om det? Er det for tilig å uansvarlig? Eller er det ok. Er enn sikkelig familie tur 20-30 stk som skal reise så har virkelig lyst å få med meg denne turen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Synes ikke det er uansvarlig, men om det er for tidlig er litt vanskelig å bedømme ennå tenker jeg...

Jeg har akkurat samme situasjon som deg. Termin 2. august med avreise til Rhodos 15. september. Vi skal bare reise en uke og jeg fødte også på termin med førstemann. Hele familien er der, og vi blir 14 stk med oss. Min far blir 70 år og har spandert på oss som en feiring.

Vi har planlagt å reise, men har sagt fra til familien at vi bare må se det ann. Er jo umulig å vite hvordan fødsel man får, om man skulle gå mye på overtid denne gangen og ikke minst hvordan form og gemytt det er på den lille når hun kommer til verden (feks kollikk). Men planen er altså å dra med mindre vi ser at det blir helt feil av en av grunnene over. Fordelen er jo at hele familien er der - og at de dermed kan tre litt støttende inn dersom vi skulle trenge litt hjelp (men de har jo med seg sine barn også så blir jo ikke ferie på mor fordet... he he).

Pass på at dere har avbestillingsmulighet (tror ikke vi har da ferien ble betalt av min far før jeg visste at jeg var gravid) om du kan.

Tror det er lurt å være obs på følgende: det er ikke sikkert at du kan bade (hverken i basseng eller havet pga infeksjonsfare etter fødselen - kommer ann på når du føder: ville ha snakket med legen etter fødsel), lett at barnet kan bli dehydrert når det er så lite (ta med pumpe, flasker og morsmelkerstatning fra Norge - og sjekk at det er bra hotell med air conditioning på - også i perioden dere er der: er ikke alle hotell i Middelhavet som har ac på høsten) og avsjekk forventninger med resten av reisefølget (er de villige til å hjelpe og har de forståelse for deres situasjon med nyfødt?).

Lykke til! Håper at det går bra og at dere får en nydelig tur!! =O)

Skrevet

tusen takk for svar!:)

ja det synest jeg også, vet aldri om du går over tiden eller om hun får kolikk å om hun tar puppen å om vi begge er i form.. jeg hadde vondt lenge etter på med første.. å kjedli å reise til syden å ikke få bade:/ så må liksom se det ann, etter fødselen..

er ikke vi som har bestillt bilettene her heller, besteforeldrene mine som spanderer på alle sammen.. men er det pga att babyn er syk så får du jo igjen på forsikringa.. å siden vi er så mange som reiser så forventer jeg att familien min stiller opp, siden første barnet vårt er bare 17mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...