Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Er det mulig??? Jeg får ikke til noe i livet mitt disse dagene, har masse ideer og myye jeg må ordne opp i! Er arbeidsledig og tenker å studere til høsten, men vil også starte eget bedrift..! Så sitter jeg her hver dag hjemme, kommer meg ikke ut eller noe og føles som jeg ikke har energi til å gjøre noe annet enn å vaske hus og lage mat..! Hva feiler det meg?!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Mange har det slik. Jeg sitter også i samme fase. Tung og motløst. Man føler man ikke kommer seg videre. Hvordan løser du det selv? Klem fra meg i samme situasjon:)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Du mangler faste rutiner i hverdagen din. Siden du er arbeidsledig kan alt utsettes, og dermed gjør du det... Jeg føler meg stuck for tiden, kommer ingen vei, jobbmessig. Jeg misliker intenst jobben min, og har som mål å komme meg bort derfra snarest. Da enten via ny jobb eller rett og slett en ny utdanning. Men jeg har ikke søkt, pga viste ikke om ett spesielt alternativ og ett alternativ jeg ikke tenkte på en gang:s Så nå står jeg og vasser på stedet hvil, med jobbsøknad inne, en som skal inn og jeg føler meg rimelig trygg på at jeg ikke får noen av de:( Og ikke vet jeg om jeg har skoleplass fra høsten. Så er stygt redd for at jeg må være i samme jobben i ett år til. Da vurderer jeg å gå opp i 100% stilling, sånn at jeg blir passe kjørt og knekt til å få en sykmelding:( For et hundeliv.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Huff. Jeg vet ikke.. Hvor begynne man? Med hvilken regning begynner man å ta opp først? Hva jobb skl jeg søke på? Hva skl jeg gjøre Så mange spørsmål!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Ta ett ark og en penn. Ett stort ark. Lag ett tankekart, hva liker du å gjøre, hva misliker du? Vil du jobbe med mennesker? Hvilken utdannelse har du, hva kan du bruke den til, hva ANNET kan du bruke den til? Videreutdanning? Kurs? Lag deg en plan over ting du vil gjøre i hjemmet, en timeplan. Hold den! Begynn øverst og jobb deg nedover:) Det går seg til ser du! Klem:)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har det også slik. Jeg er arbeidssøker nå. Har vært det i et år nå uten at det skjer noe. Jeg kommer på intervju på 70% av alle jobbene jeg søker på. Likevel får jeg aldri jobben!! Blir gal snart. Jeg har mest lyst til å starte for meg selv. Men så er jeg litt motløs også etter alle skuffelsene. Jeg har høyere utdanning men det verdsettes tydeligvis ikke. Erfaring er visst det som teller. Jeg har noen år med erfaring da men det er visst ikke nok :-( Kjennes ut som jeg er helt mislykket.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 arbeidsløshet kan tulle til hodet til folk. Man føler at man står på stedet hvil og går man lenge nok kan man tilslutt føle at man nesten ikke er verd noen ting. Finn et kurs eller gjør andre ting du vet du mestrer, finn et studie til høsten og forbered deg på dette. Kjøp bøker om emne og les i vei. Søk jobber, søk alt du kommer over som kan være en smule relevant, evn ta en "butikkjobb" om du får. Hold huset i orden og lag mat, gjør ting som gjør at du føler deg nyttig. Hjelp naboen/bestemor med feks hagearbeid. Luft nabobikkja Har du barn, tar du med de på noe nytt, feks en tur i skogen med lunsj, en tur i åpen barnehage, ta bussen til et sted dere ikke har vært Man havner i en sånn joggebukse-modus vet du, jeg gjorde i allefall det og jeg miste masse selvtillitt og ikke minst gløden.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå