The Bad Gal Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 men jeg må bare spørre for jeg aner ikke! Kan man spa opp markjordbærplanter som vokser vilt og plante dem i krukker eller bedd? De har alt fått blomster, så er redd for å drepe de. Har mange slike rundt om i hagen på ymse steder, så tenkte jeg kunne ta noen få å plante de mer "organisert", hehe. Noen som har gjort det? Hvor store er røttene, vil jo ikke kutte de når jeg spar.
Simbaline Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Det er ingen problem å flytte plantene. Det gjorde vi et år, og de voks utrolig godt. Ble store, søte og saftige markjordbær. ) Det ble en ganske stor klynge med markjordbær etterhvert, fordi plantene "spredde seg utover", så vi måtte luke vekk etterhvert. Absolutt verdt å prøve!! )
The Bad Gal Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2010 Hurra! Jeg har egentlig svarte fingre, så tar livet av selv de råeste kaktuser, men man må jo bare øve seg. Supert, da tester jeg ut operasjon markjordbærfarm 2010 ikveld:-) Tusen takk for svar:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå