Gå til innhold

Prøv å slappe av, MA og SA er ikke så utbredt som det kan virke som :)


MMMH

Anbefalte innlegg

Kopierer "Alison og Ben" som skrev dette på 1. trimester- debatten:

 

Et svar jeg skrev i februarterminforumet som jeg tenkte kunne muntre opp flere:)

Jeg tror at mange av de som opplever SA og MA får et ekstra stort behov for å søke seg til disse forumene. Derfor virker det som om det er mye vanligere enn det er.

 

Faktisk er sjansen for at det går bra

78,9% i uke 5-8

88,5% i uke 9-12

94,4% i uke 13-16

98,0% i uke 17-20

99,1% i uke 21-24

99,8% i uke 25-28

 

Så slapp av og nyt tiden:)

Ps: dette er ikke ment for å provosere noen av de som har vært uheldige, men for å veie opp med litt positivt i dette forumet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på denne jeg og. Kan fort virke som omtrent halvparten mister, men sånn er det heldigvis ikke. Godt å ha noen konkrete tall.

 

Før uke 5 har de ikke pålitelige tall vet jeg, for veldig mange av de som mister før dette har ikke sjekket om de var gravid, og tar det som en vanlig menstruasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, dette med spontanabort har gått helt i hodet på meg...

det er nesten så jeg burde holde meg unna disse sidene litt, men det er ikke så veldig lett det heller. Det er jo så koselig her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er vi alle i januarklubben over den "mest kritiske fasen" i allefall -da blir det nok roligere og hyggeligere her inne :) Klart man blir skremt av at det er noen som mister, vi blir jo trist på deres vegne og redd for vår egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser veldig frem til vi er i andre trimester.

For min del er det 3 uker og 3 dager til. Tiden går så sakte! Jeg vil strikke babyprosjekt, se på vogn, planlegge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å kommentere her jeg også. Kjenner at jeg ikke har godt av å lese alt her inne på BIM, man blir jo så redd. Tenker at det ikke er såå vanlig med MA/SA, at det som oftest går bra, men så sitter jeg og leser på kroppen uke for uke og da skriver de i uke 9:

 

"Før ble man alltid rådet til å vente til etter 12 uker, ofte med det resultat at de rundt en hadde gjettet det. Det som kan være lurt å ta med i vurderingen er at hvis du skulle abortere så kan det være greit å dele også det med de aller nærmeste, for det er en trist opplevelse som du/dere kan ha behov for å prate om.

Hvis det skulle skje, så vil dere også fort oppleve at de rundt dere har opplevd det selv også, det er nemlig normalt med minst en abort hos de aller fleste".

 

En unødvendig ting å skrive spør du meg... :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk

 

er i uke 8 nå (9 her inne). hadde noen små stikk nederst i magen i går kveld, ikke noe smertefullt, og oppdaget at jeg hadde blødd litt da jeg gikk på do i dagtidlig.

ble helt på gråten, for dette er noe jeg har vært veldig redd for (og er fortsatt).

 

men leste i ei bok nå at det ikke var uvanlig, og det gjorde meg litt mindre redd. disse tallene ser heller ikke så ille ut..

 

noen som har opplevd det samme forresten? er fortsatt litt bekymret

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...