Gå til innhold

Bruker dere gi tips på resturanter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye i så fall? Mannen ga 100 kroner da vi var på resturant i går, en slik billig indisk, jeg synes det var altfor mye og mente at 20-30 kroner hadde vært nok!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 5 og 10 prosent

kommer an på maten og om service var god/ dårlig. Er det elendig... Ingen ting!

Skrevet

100 var litt drøyt og 20-30 var lite.. 50-60 er greit synes jeg. Og ja, tipser alltid på resauranter.

Skrevet

det kommer rett og slett ann på servicen. er de flinke imøtekommende og hyggelige noe jeg stort sett opplever. klart de får driks. gir vel en 15 - 20 %

har bare en gang opplevd at jeg ikke hadde lyst til å gi driks må jeg si. men den servitøren var rett og slett ikke hyggelig og skjelte ut inn på kjøkkenet til kokken og på en stakkars eldre dame på et annet bord. sur virket han. ogburde ikke vert på jobb den dagen for han hadde virkelig ikke noen god dag. så det er den eneste gangen jeg betalte akkurat og gikk.

100 kroner i driks kommer jo ann på hvor mye dere har spist for. jeg regnerkjapt ut 15 -20 %. og runder opp eller ned til nermeste tier.

Skrevet

Jeg pleier tipse dem om at det lønner seg å gi litt bedre service.

Skrevet

Jeg gir 5-10% tips dersom jeg er fornøyd med servicen og maten.

Ingenting hvis ikke.

Skrevet

Tipser om jeg synes de gjorde en god jobb, ikke ellers. De får timebetalt og om de gjør en god jobb, er hyggelig og serviceinnstilt får de tips i tillegg. Tipser godt, men det gjør jeg når det er fortjent, ikke bare fordi man burde.

Dette gjelder her hjemme i Norge, flere steder i utlandet er de avhengige av tipsen, og den er en del av lønna, så da er det mer berettiget å gi tips som prosent av regningen.

Skrevet

Føler meg dessverre nødt til det. Burde være helt unødvendig med det generelt høye lønnsnivået og de sosiale rettighetene vi har her i Norge. Men det er en uskikk som har spredt seg fra fattigere land i sør-Europa. En sann plage å måtte sitte og regne ut hvor mye man skal gi i "driks" hver eneste gang vi er ute og spiser, uten at verken kokk eller servitør har gjort noe som helst ekstra utover å gjøre jobben sin, som alle vi andre. Egentlig synes jeg også det er nedverdigende å måtte motta tips. Bedre sånn som de har det i England, at tips er ført opp på regningen. Der blir de sure hvis man prøver å gi noe utover det.

Skrevet

Gir vanligvis ca 10 % i Norge, gjelder restaurant der du få regningen presentert etterpå. Men er jeg misfornøyd med servicen, blir det lite eller ingen tips!,

Skrevet

I underkant av 10 pst. Kommer litt an på hvor mange vi er. Har vi spist for til sammen 8.000 kr, gir vi ikke 800 i tips, men maks 3-400.

Skrevet

Normalt ca 10% hvis servicen er grei. Ca 15% hvis servicen er veldig bra. Og ingenting hvis det er dårlig service.

Skrevet

Jeg har ikke råd til å gi tips, det holder å betale for maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...