Gå til innhold

Er dette de berömte maseriene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt tak i magen i hele natt!

Begynte med sterke, nesten vonde kynnere i går kveld i 21.30 - tiden og jeg har fortsatt sammentrekninger. Föltes först som at magen vokste seg stor som en ballong , slik jeg har følt det med kynnere för. Sovet 1,5 time i hele natt, og den timen drömte jeg om en mann med diger ballongmage! :) hehe...

Etterhvert ble det mer slik jeg synes jeg kan huske fra sist at rier var. Det kom som en bölge med sammentrekninger nederst i magen. Kom uregelmessig fra 10-3 min mellomrom. En time var det regelmessig på hvert 5. min. Ikke vært ordentlig vondt. Flydd på do og tisset ofte.

Har fortsatt sammentrekninger, men vet ikke helt om det kynnere, rier eller maserier. Hadde aldri maserier med 1.mann, så vet ikke helt hvordan det kjennes.

Men med 1.mann hadde jeg regelmessige sammentrekninger som ikke var spesielt vonde fra kl 21.30 og dro inn på sykehuset kl 03.30, og ble da meget overrasket over at jeg haddre 8 cm åpning. Litt "redd" dette skal skje igjen, og at jeg ikke skal rekke sykehuset (45 min kjöretur). Men nekter jo (ja, igjen!) for å tro at dette er ekte rier også... Er 36+6 i dag. Födte 10 dager för sist.

Hva er dette da? Og hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, litt vanskelig situasjon. Tror jeg ville ringt sykehuset og fortalt om opplevelsen med 1. mann, sånn at de evt vurderer å sjekke deg. Bedre at du får ro inni deg og får vite med sikkerhet.

Hadde det ikke vært for opplevelsen du hadde sist, ville jeg sagt det høres ut som maserier. Jeg har selv hatt det slik du beskriver i et par uker nå, er 39+4 idag. Tror ofte at noe er på gang, men så avtar det igjen (slitsomt!).

Min forrige fødsel startet med vannavgang, så jeg var på sykehuset da jeg fikk rier. Slapp å tenke på å følge med eller tenke noe videre over det. Nå får jeg høre at man ikke er i tvil når det er ordentlige rier, men så hører man plutselig om tilfeller slik du hadde sist og da blir man usikker..

Skrevet

Takk for svar...

Ja. litt vanskelig...

Må er det mer konstant småstramt, men litt sjeldnere sammentrekninger (men har en nå igjen, ja...), så venter kanskje litt og ser. Får pröve å få meg litt sövn...

Men når du har masserier, kan det vare en hel natt sånn som det her gjort med meg nå? Og hvert 5. min i en hel time var jo endel... Det höres jo fryktelig slitsomt ut å gå sånn i ukesvis!

Hmm... blir tullerusk:)

Ja, jeg også fikk höre sist at "du VET når det er i gang". Men det stemte ikke for meg, og det kan se ut som det ikke stemmer nå heller gitt, selv som andregangs... For alle opplever det så forskjellig.

Lykke til til deg :-)

Skrevet

Litt sent svar.. Men ja, jeg har opplevd disse maseriene 2 hele netter. Begge gangene har det vært etter modningsakupunktur på dagen. Den ene natta hadde jeg maserier, mensensmerter, fløy på do i ett sett (nr 2..) og var sikker på at noe var igang (opplevde under rier sist jeg fødte at kroppen tømte seg). Jeg sov litt innimellom og våknet om morgenen, uten mer tegn til noenting.. Det har også vært flere kvelder med 5-10 min imellom i én til 2 timers tid, da har jeg t.o.m. dratt frem rietelleren.

Jeg blir ikke klok på dette og har nå funnet ut at jeg må stole på at jeg kjenner de ordentlige riene like godt som sist, sånn at jeg ikke er i tvil. For maseriene er "bare" ubehagelige og ikke direkte smertefulle - bare slitsomme.

Er litt annerledes for din del siden du var så i tvil sist og ikke kjente riene så kraftig. Da er nok sjansen stor for at du vil oppleve det igjen. Så hvis det nå fortsetter MÅ du ringe føden og få en sjekk. Ikke ta noen sjanser!

Lykke til :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...