Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 jeg har til nå 7-8 bodyèr i str 50 og 56 og har ca like mange i str 62.. har littt fler i str 68... er noe etter eldste mann vi har fra før. har også kjøpt noe nytt. men er litt usikker på hva vi trenger. vi fikk unge sist i juni og nå venter vi i september... tempratur er litt forskjell og jeg er litt usikker på hva jeg trenger. vi har tepper og alt annet av utstyr.. men litt usikker på det med klær.. noen som kan hjelpe...???
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Jeg kjøpte det meste av klær etter at babyen var kommet slik at størrelsen ble mest mulig riktig og at jeg kunne se an været før jeg gjorde storhandel
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Du trenger ikke så mye sånn bukser og gensere/jakker. I starten hadde barna her bare body og strømpebukse på inne. En kjøredress er fint å ha. Samt en del nattdrakter, særlig om babyen gulper litt. :-) Ellers kommer du sikkert til å få en del på barsel og i tiden etterpå, så jeg ville kjøpt inn noen strømpebukser og nattdrakter (6-8 av hver) og heller sett hva du fikk.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Det er viktig å huske på at butikkene ikke stenger selv om du venter smått... de selger klær etter babyen er kommet til verden også Synes det du har til nå er passe jeg, itillegg til noen bukser, sokker og pysjamaser (evt. noen ullbodyer hvis det blir kaldt i september i år....). Husk at venner og kjente alltid kommer med noe ekstra!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Jeg kjøpte så og si ingenting før ungene ble født, til minsta hadde jeg masse etter eldste, men kan med hånden på hjertet så at jeg har så og si ikke brukt noenting etter gutten,noen nøytrale bodyer bare, fikk MASSE typisk jenteklær til henne, og det du tror kan virke praktisk og fint nå er ikke sikkert du har samme oppfatning av praktisk etter barnet blir født. Sparkebukser f.eks brukte jeg mye på gutten, men har nesten ikke brukt det på jenta, på henne brukte jeg mest joggedresser. Nei, se hva du liker å bruke, og hva du får før du kjøper for mye. Plutselig får du et barn som ikke passer inn i str 50 i det heletatt, kanskje ikke 56 heller. Til gutten hadde jeg 1 sparkebukse i str 50, brukte den da vi dro hjem fra sykehuset, ellers aldri brukt, fikk noe i str 56 som passet i 3-4 uker, ellers måtte vi over på str 62. Han var 52 cm da han ble født, ellers normalt tung. 3280gr. Kjøpte ingenting selv i de minste størrelsene. Minsta brukte både 50 og 56 noe lengre, men hun var bare 49 cm da hun ble født.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 som 08:36 sier: butikkene stenger ikke. Vent til babyen er født, kanskje kan den ikke bruke 50 i det hele tatt eller kanskje blir det som med min at dere ikke begynner med str 62 før passert 3 måneder...ganske moro å shoppe etter babyen er født og, da ser du hva som kler ungen også
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Etter min erfaring trenger du nesten ingenting til babyen, fordi du får i overflod av venner og familie... Nå har jeg vasket det som var fint og helt av eldste sitt tøy, og lagt klart, så jeg har nok en god del. MEN, strengt tatt trenger du ikke annet enn bodyer og strømpebukser, så mange at du slipper å vaske tøy hver dag:) Lettere å supplere når du har fått masse klær i gave, vet hvor stor babyen er, hvor mye han eller hun gulper og trenger klesskift osv osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå