Gå til innhold

Bekkenløsning, fysioterapeut i august!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå sykemeldt 100% pga kraftig bekkenløsning, har gangplager og sover dårlig som følge av dette. Enkelte dager er det så ille at jeg bare har lyst til å gråte.

Har fått henvisning til fysioterapeut men har ikke fått time før i august!!Det hjelper ikke meg nå at jeg har time i august, for alt jeg vet kan det verste være over i august. Det er nå jeg har vondt, det er nå jeg ikke får sove.

Det er jo heller ikke bra for babyen at jeg ikke får sove og bare sitter i ro hele dagen....

Dette ble ett syteinnlegg, men er nå så frustrert at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forskjellige fysioterapauter å velge i da? Ringt alle?

Jeg syntes bassengtrening var godt da jeg hadde bekkensmerter. Da fikk jeg beveget meg og svettet litt uten at det belastet bekkenet. Kanskje det finnes i nærheten av deg?

Skrevet

Først og fremst sjekker du alt av fysioterapeuter og manuellterapeuter der du bor, og hører om det er noe poeng å ringe og sjekke om de har avbestillinger av og til sånn om de ikke kan tilby time.

Utover det: Unngå all aktivitet som gir smerter. Gjør det vondt å gå, så la være i den grad det er mulig. Prøv bekkenbelte. Krykker? Sklilaken. Aktivitet i vann er bra (ikke svømming).

Skrevet

Fysioterapeuten kan ikke akkurat trylle bort smertene dine under svangerskapet. Jeg har sterk bekkenløsning, men går ikke til fysioterapeut da jeg vet hva som virker og ikke fra forrige svangerskap. Det gjør ikke noe for babyen at du holder deg i ro, det må du bare slutte å tenke på. Men vær obs på hva du spiser, da aktivitetsnivået blir svært lavt ved kraftig bekkenløsning.

Du må prøve å sitte så komfortabelt som mulig, ha pute - gjerne en ekstra dyne brettet- mellom bena når du sover. Avlast! Gjør bekkenbunnsøvelser. Du gjør ikke husarbeid som fremprovoserer smerter, glem alt om gulvvask, støvsuging, tømming av oppvaskmaskin. Alt som gjør vondt. Dette er bare for en periode, du kan ødelegge kroppen din hvis du ikke tar hensyn til bekkenløsningen. Bruk paracet som smertelindring. Ta det gjerne om kvelden, eller ha på nattbordet sånn at du kan ta når du våkner om natta og ligger å vrir deg. Lykke til:)

Skrevet

Følg tipsene som allerede er nevnt, og prøv å finne en annen fysioterapaut. Første jeg ringte hadde 8 måneders ventetid, ikke mye vits for meg da. Men så fikk jeg time et annet sted altså, som var spesialister på bekkenløsning. Vet ikke hvor mye jeg syns det hjelper...

Skrevet

Du må gå til akupunktur, hjelper mye mer enn fysioterapi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...