Prinsen_til_mamma:) Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg solgte for ett år siden huset mitt. Sitter fortsatt igjn med gjeld på det, men har kun råd til å betale rentene. Å det er ikke hver mnd jeg får til det heller. Nå har jeg fått brevfra banken om at lånet snart går til inkasso. Jeg vet a ma kan få en betalingsordning hos lindorff, å hvis lånet mitt havner der, så får jeg jo betalt mer av lånet, enn bare rentene. Noen som vet noe mer om dette? Har jeg missforstått ? Vet at det ser negativt ut på papirene mine, men dette blir jo slettet når jeg er ferdig med å betale inkasso saken. Håper på noen innslag=)
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Først og fremst vil jeg råde deg til å gå i banken og snakke med de, de kan nok helt sikkert hjelpe deg med en ordning hvor de fordeler pengene dine ut på reginger hvis du syns det er vanskelig slik at du også får betalt litt på renter og lån. Du vil IKKE ha slik gjeld hos Lindorf eller tilsvarende, de har en sinnsyk rente, så det som kanskje er 50 000 nå blir vanvittig fort 150 000 osv. Du vil bli sittende og betale deg i hjel uten å komme stort lengre. De vil nok kunne gi deg en betalingsordning, men langt fra så gunstig som banken, og du må nok uansett betale renter der hver mnd som et minimum. Og misligholder du den avtalen bare en gang hever de hele avtalen umiddelbart og du må betale hele beløpet i en engang. Så for din egen del så bør du gå og snakke med banken om hva du strever med, vis papirer på all intekt og alle utgifter så kan de nok være tilbøyeig for å hjelpe deg så godt de kan. De er ikke ute etter å være fæle, men de vil også ha litt penger hver mnd. Lykke til
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 hei jeg har en søster som har vært i lindorf sine hender, via noen regninger som kom på avveie da hun flyttet. Hun fikk en betalings ordning hos lindorf og jeg må si at det gikk veldig greit og uten komplikajsoner. Det ble desverre bommet på et par trekk men så lenge hun var åpen å ærlig med dem, altså ga beskjed så var det ikke noe problem, men dette er vel som med alt anna, kommer annpå hvilken saksbehandler man har. Nå har jeg hatt fullmakt og gått inn for å sjekke saken hennes i tide og utide og jeg har faktisk ikke noe negativt å si om dem, er jo ikke en gunstig sitiasjon uansett da. men som hun over her sier, ville snakket med banken først og hørt om dem kan hjelpe deg, er jo det dem går ut med via type luksusfellen osv sjøl om dette ikke er samme sak. uansett masse lykke til=)
sikat Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Gjør som sagt over her, avtal en time med kunderådgiver i banken. Lindorff er ryddige de altså, men de skal jo også ha fortjeneste på dette, så d blir dyrere om det går via dem enn om du kan få fikset en avtale med banken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå