Prinsen_til_mamma:) Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg solgte for ett år siden huset mitt. Sitter fortsatt igjn med gjeld på det, men har kun råd til å betale rentene. Å det er ikke hver mnd jeg får til det heller. Nå har jeg fått brevfra banken om at lånet snart går til inkasso. Jeg vet a ma kan få en betalingsordning hos lindorff, å hvis lånet mitt havner der, så får jeg jo betalt mer av lånet, enn bare rentene. Noen som vet noe mer om dette? Har jeg missforstått ? Vet at det ser negativt ut på papirene mine, men dette blir jo slettet når jeg er ferdig med å betale inkasso saken. Håper på noen innslag=)
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 jeg har slitt en del med inkasso, men fikk ordnet nedbetaling og det gikk fint færdig med allt nå
Miss Snow Skrevet 16. juni 2010 #3 Skrevet 16. juni 2010 Jeg ville dratt i banken og bedt om å få snakke med en rådgiver om din situasjon. Viser du initiativ og vilje til å løse dette vil de også være mer fleksible og hjelpsomme! Om banken ikke kan hjelpe ville jeg ringt til kommunen, for hver kommune _skal_ ha et gjeldsrådgivningstilbud til sine innbyggere. Det er lovfesta. Lykke til
-Line Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Hei! Jeg jobber selv med inkasso. Jeg ville som nevnt over tatt en tur i banken for å snakke med en rådgiver, for å la ting gå til inkasso er virkelig ikke lurt. Nå vet ikke jeg hvor stor denne gjelden du har er, men husk at inkasso selskapene tar salær i alle saker som de får tilsendt. Det er heller ikke sikkert at inkassoselskapet ønsker å "bare" ordne med en avtale, de ønsker kansje å sikre kravet sitt ved å gå rettslig. Det vil si sende en utleggsbegjæring til namsammen i kommunen der du bor å prøve å få pant eller lønnstrekk/trekk i trygd. Dersom de går rettslig vil dette påføre saken ytterliger kostnader. Det er også store muligheter for at renta du får hos inkassoselskapet er betydelig høyere enn den du nå har i banken. Håper du får ordnet det=) Lykke til Line
Fru.Antonsen Skrevet 24. juni 2010 #5 Skrevet 24. juni 2010 ta kontakt med banken å si fra at jeg har ikke mer penger enn som så, hvor mye av dette kan dekke rentene og hvor mye kan dekke noe avdrag? Banken vil jo hjelpe deg og det er bedre å få hjelp av de enn å la det gå til Lindorff. Går det til lindorff vil det stå en anmerkning i bank registret som gjør at det kan ta noen år før du får lån igjen der. (tenker ikke på betalings anmerkning).
Gjest Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Nei, deter ikke lurt å la det gå til inkasso. Men om det så skulle gå til inkasso, blir du ikke registrert så lenge du inngår en nedbetalingsavtale. Og dersom du gjør det, så send dem et skriftlig krav om at innbetalingene dine først skal dekke det du skylder, og at inkassosalær og renter skal dekkes til slutt. Men snakk med banken først. Håper det ordner seg for deg. Lykke til!
togutter-08og10 Skrevet 9. juli 2010 #7 Skrevet 9. juli 2010 Sier som de over her, du må få til et møte med banken. Er lånet misligholdgt og det går til inkasso koster det veldig mye mer. (Du har vel sett luksusfellen på tv3) Hvis du syns det er ubehagelig å be om et møte med banken, ta med deg en forelder (hvis det er mulig) eller en venn som støtte. Lykke til, men ta kontakt med banken snarest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå