Prinsen_til_mamma:) Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg solgte for ett år siden huset mitt. Sitter fortsatt igjn med gjeld på det, men har kun råd til å betale rentene. Å det er ikke hver mnd jeg får til det heller. Nå har jeg fått brevfra banken om at lånet snart går til inkasso. Jeg vet a ma kan få en betalingsordning hos lindorff, å hvis lånet mitt havner der, så får jeg jo betalt mer av lånet, enn bare rentene. Noen som vet noe mer om dette? Har jeg missforstått ? Vet at det ser negativt ut på papirene mine, men dette blir jo slettet når jeg er ferdig med å betale inkasso saken. Håper på noen innslag=)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Er det ikke bedre å ta kontakt med baken din og få til en avtale med de?
Prinsen_til_mamma:) Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2010 Di har dessverre ikke vært særlig til hjelp=( Har prøvd flere ganger. Eneste løsningen di har er at jeg skal betale bare renter, å da blir jeg jo aldri ferdig.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Jeg ville absolutt prøvd å ordne opp med banken fremfor å la det gå til Lindorf. Dersom lånet ditt går til inkasso, kan jeg garantere deg at du aldri får lån i bank igjen- i så tilfelle tar bankene seg godt betalt av deg, fordi det er en større risiko å låne deg penger (i form av høyere rente) så jeg ville absolutt prøvd litt til! Hvor mye er lånet på? Er det mulighet for at du kan prøve å øke løpetiden, eller forhandle om renten? Håper det ordner seg på et vis, vær så snill å ordne med banken før du lar det gå til inkasso, det gjør alt så mye lettere for deg i fremtiden. Og når det er sagt, så ligger boliglånsrenten på 3-4% idag, Lindorf opererer nok med mye høyere:/ Hilsen en som jobber i bank, og har sett mange inkasso tilfeller:)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Om renter er alt du greier, så er renter alt du greier. Om disse betales viser du betalingsvilje, det viser du ikke om saken går til inkasso.. Inkassogjelda er nok ikke en "bedre" lønsing enn banken sin synes jeg. Sett opp et budsjett på utgifter og inntekter, se om du kan spare noe noe sted. Ta med budsjettet i banken og krev å få snakke med sjefen, om du ikke får noe gjennomslag hos saksbehandler. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Hvordan tror du at du klarer å betale mer enn renta om det går til inkasso når du ikke klarer det nå?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Signerer anonym 07:36... Om du tror det blir noe billigere hos inkassoselskap så tar du grådig feil.. Kan garantere at renta blir høyere hos dem, og da vil du jo uansett ikke klare mer enn rentene i og med at du ikke klarer mer enn rentene nå????????? Tror du har misforstått kraftig og du bør straks snakke med banken og se om du finner en løsning.. Om det er sånn at økonomien akkurat nå tilsier at du bare klarer å betale renter, ja så får du gjøre det fram til inntekten stiger litt (enten ved lønnsforhøying, at du jobber mer eller bytter til bedre betalt jobb osv osv) og du kan klare å betale mer.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå