Gå til innhold

gravid i 5 uke og fått rød frisk blødning

Arizza

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er min første gang. så det var en kjempe gledlig nyhet når jeg fant ut at jeg var gravid. nå føles det ut som alt raser sammen rundt meg her. tidlig på dagen i dag hadde jeg mensen lignede smerter. ikke noen sterke smerter, men mer sånn litt ubehagerlig mensen murring. og for litt siden fant jeg ut at jeg hadde begynt å blø. det er friskt rødt bod som kommer, ikke sånn veldig mye, men nok til å begynne å engste meg veldig. ringte på legevakten og de fortalte meg at de ikke kunne gjøre noen ting for meg så lenge jeg var så tidlig i svangerskapet. men det hun regnet med var at jeg var på vei til å miste den lille spiren som gror. hvertfall så lenge jeg hadde smerter tidligere på dagen. hadde det ikke vært for det ville hun bedt meg om å ikke engste meg. men nå er jeg helt fra meg av fortvilelse her.

jeg har ingen smerter nå, og det har jeg ikke hatt hele dagen, uten om tidlig på dagen.

bør jeg virkerlig engste meg?

jeg har enda veldig ømme bryster, som jeg har hatt siden uke 3, og jeg har fortsatt den gravide følelsen i magen.

noen her med mer erfaring om dette enn meg? hva skal jeg forvente meg?

engsterlig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

jeg kan ikke si så mye om blødning, men vet om flere som har blødd mye, type mensen blødning uten at dem har mista spiren sin. jeg sjøl har kun hatt et par skjeer med blod som dem kallte det på sykehuset.

men det jeg ville si, var at når jeg hadde en sa i aug i fjor så hadde jeg store smerter/kramper, mye verre enn en vanlig mens, samt blodet virkelig fosset ut av meg, type klumpete blod...og jeg hadde mistet all form for symptomer i forveien. magefølelsen min sa tidlig at det ikke var noe inni der sjøl om jeg klamret meg til håpet inntil jeg var på ul.

mange opplever type mensmurringer når livmoren vokser, om du feks hadde sex tidligere på dagen ol så kan det ha utløst blødningene.

håper dette kan lindre engstelsen litt for deg, for jeg vet sjøl hvor vondt det er å sitte å engste seg for alt som skjer*klemmepå*

Skrevet

Dette er så vanskelig! Det å leve i usikkerheten var for meg det verste husker jeg. Jeg hadde smerter og blødninger, blødninger uten smerte, sterke smerter uten blødning, ble til og med hentet i ambulanse pga dette... Små blødninger, kjempe blødninger. You name it, jeg var innom det. Nå er jeg 37+2 og venter bare på at lillemann skal komme ut og hilse på!

De fant aldri ut hvorfor jeg hadde blødningene. Smertene mente de kunne komme fra arrvev i buken etter fjerning av endo...

Håper du ender opp med gode nyheter.

Lykke til!

Skrevet

ting virker faktisk bedre i dag, jeg har ikke blødd noe mer. bare tidlig til morgen i dag hvor resterende fra i går som kom. har ikke noen smerter egentlig, ikke nå, men mye stikking i høyere eggestokk område. ubehagerlig. jeg har min første legetime i morgen, så jeg får vel se hva legen sier da. jeg ringte til legen i dag, og hun jeg snakket med da prøve å få meg til å tenke positivt, og håpet at det ikke var noe alvorlig. og hun skulle se om hun kunne få legen til å ringe meg i dag. men jeg tror han har hatt litt for mye å gjøre i dag, så jeg får vente til i morgen.

jeg bare krysser fingrene så godt jeg kan og håper at dette her kommer til å gå veldig greit. prøver å ikke engste meg for mye, det er ikke bra heller. å stresse opp kroppen.

så jeg får bite tenna sammen og bare åpe på det beste her.

og tusen hjertlig for svarene jeg har fått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...