Gå til innhold

Ang.kofferter/pakking til reise med fly,hvordan er reglene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man kan ha med seg 20/25 kilo hver,men kan man da ikke pakke alt i en koffert da man reiser med barn(sånn at det blir over grensa,men har hørt at det blir overvekt da??)... har hørt at flyselskapene er ganske strenge på det. Er det noen som har reist i det siste som har peiling? Vi skal til Spania i August og må kjøpe meg koffert før det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at jeg skal reise meg mine 2 barn:)

Skrevet

Det blir overvekt hvis du pakker alle sine vektkvoter i en kolli.

Er ikke bare så flyet ikke blir for tungt de har disse reglene, men det er mennesker som skal lempe bagasjen inn og ut av flyet med sine egne to hender. Da er det stooor forskjell på 25 og 75 kg.

Skrevet

Beroende hvor og med hvem du skal fly kan du ha med deg som oftest 1-2 kolli(per person) som veier 15-25 kg. Det varierer altså med både antall kolli og vektgrensen per kolli. Har du en vektgrense på 20kg, kan du risikere å måtte betale overvekt hvis kofferten veier 20.5kg. Så hvis dere skal ha med dere ting opp til maksgrensen så må dere da ha 3 kofferter

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Du må sjekke din egen reisedokumentasjon for å finne ut hva som gjelder for deg, ikke stole på hva andre sier for reglene kan varierer fra selskap til selskap og til og med på samme flight - derfor må du sjekke dine egne billetter / bekreftelse eller hva du har av dokumentasjon.

Og ja, du kan risikere at selskapene veier en og en koffert slik at du kan få overvekt dersom den er tyngre enn vektgrensa. Det er ikke få personer jeg har sett panikk-om-pakke kofferter før de leveres. Kjedelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...