Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Når blir de lagt ut som ledige? Jeg har lett overalt på nett, men ingenting er ledig. Jeg skal begynne å studere til høsten og er alenemor så sier seg selv at jeg ikke kan fortsette å bo her jeg bor nå(har 13 000 kr i husleie) jeg jobber fulltid nå så det går greit. Men nå skal jeg kun leve på studielån og stipend+ barnebidrag og barnetrygd. Noen som kanskje har noen linker til studentboliger som har ledig? Har skjekket siden februar men vært like fullt da.... Trodde det skulle bli lagt ut noen rundt denne tiden, siden de som er ferdig og studere flytter.
FrøkenSprøken Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 De pleier ofte ikke å bli lagt ut, men at man søker, og så blir man tildelt leilighet etterhvert som noen flytter ut. Kanskje er det for seint allerede. Her tror jeg alle er utleid, gitt... Ring til studentsamskipnaden og hør. Husk forresten at du har krav på overgangsstønad dersom du ikke har utdanning fra før, og har barn under 7 år Lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Ring studentskipnaden og hør. Etter boka kan du ikke søke studentleilighet før opptaket er ferdig og du har fått studieplassen, men de gjør ofte unntak om det er et studie som du er mer eller mindre sikret å komme inn på. De legges ikke ut som ledige sånn uten videre. Man søker om leilighet og blir satt på venteliste etter visse kriterier. Du som har ansvar for barn kommer forran andre som ikke har barn i køen. Søk så fort som mulig for å komme først i køen, men ring og hør! Både jeg og min bror fikk leilighet på dagen ved å ringe og forhøre oss, henholdsvis i Bergen og Oslo. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har brukt opp tiden min med OS og støtte til utdanning. Måtte ta opp en del fag for å få et godt nok snitt for å komme inn her i byen. Så jeg er on my own now Fikk nemlig OS først i 3 år(jobbet de to siste) dumme meg kunne jo droppet det for fikk bare ca 1500 kr i OS per mnd. Men tenkte ikke så langt. Så tok jeg opp en del fag i 1,5 år og fikk da utvidet OS. Mye rør desverre, men slik ble det. H.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå