Gå til innhold

Håret mitt blir så fort fett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips for å få en slutt på dette?

Må vaske håret hver dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke vaske det hver dag. Prøv hver 3 dag i en periode, så skal du se at det blir bedre. Og balsam skal kun brukes i tuppene, ikke i hodebunnen. Skyll over håret med kaldt vann etter du har vasket det.

Om du synes det er ekkelt å vaske det så sjeldent, kan du kjøpe en tørr shampo de dagene du ikke vasker det.

Skrevet

Jeg vasker også håret hver dag. Bruker litt voks ol i det, og ser ut som et troll hver morgen. Hvis du ikke bruker noen styling-produkter og likevel får fett hår, ville jeg prøvd å bytte shampo. Kjøp en hos frisøren. Ja de koster mer i innkjøp, men er drøyere i bruk.

Skrevet

mitt også. det ble slik etter jeg fikk andremann... jeg vasket det også hver dag, men har nå i en lang periode vasket det hver 3. dag. men det hjelper ikke..... :(

Skrevet

Det er sant som hun over sier! Dersom jeg vasker håret mitt hver dag i en periode, så blir det mye fortere fett, og jeg kan ikke la være å vaske det hver dag. Etter en skikkelig fjelltur, hvor jeg ikke har vasket det på lenge, og det har blitt skikkelig fett, blir det ikke fett på i hvert fall tre dager! Har også sett på hytta når jeg vasker det i hageslangen (brrr...) hver 3. dag, at det etter hvert ikke virker så fett på den dagen jeg egentlig skulle vasket det (vasker det normalt hver 2. dag)...

Du får prøve i ferien når ingen ser deg og utsette vaskingen en dag en periode! Du kan jo bruke solhatt, hestehale eller liknende, så synes det ikke så godt at det er fett heller...

Skrevet

Uff så dumt da..

Er kjipt å gå tre dager uten å vaske håret..

Men liker ikke det nå når det virker tungt og fett..

Skrevet

Jeg hadde også fett hår, til tross for at jeg vasket det max 2 ganger i uken, som anbefalt. Dette ga seg da jeg kjøpte Loreal renseshampoo hos frisøren og kuttet ut balsamen. I stedet for balsam kjøpte jeg en leave-in hårkur. Eureka, håret mitt er friskt igjen :-)

Skrevet

jeg kjøpte den grønne sunsilk shampoen, og da holder det å vaske annenhver dag og bare skylle det de dagene jeg ikke vasker det dersom det ikke har blåst mye i det.

Det hjelper ikke å vaske det sjeldnere, og når man virkelig har problemer med fett hår er det helt uaktuelt å gå ut uten nyvasket hår.

Tørrshampo kan virke, men bare noen timer.

Ellers må du se etter shampoer som gir volum...

Det var mine tips da...

Skrevet

Jeg takker for alle tips :)

Skrevet

Kjør en skikkelig hestekur. Ingen vask av håret på 14 dager. Det burde gi bedre ballanse.

Skrevet

Et tips for hår generelt er å ikke bruke samme shampoo hele tiden. Kjøp en ny type for hver gang du må ha ny shampoo. Eller gjør som meg og ha 3 forskjellige shampooer i omløp samtidig :)

Skrevet

Ja jeg har nå brukt den samme ganske lenge. Derfor tror jeg kanskje det er blitt fett. Brukt Provost, og den har vært veldig bra. Men får fett hår nå..

Skrevet

Billige sjampoer fra dagligvarebutikken er fulle i silikon og andre stoffer som gjør håret enklere og gre, men også fortere fett.

Kjøp en god rensesjampo hos frisøren, spør etter tips og råd for å unngå fett hår, slutt å vaske håret så ofte, begrens balsambruken, så skal du se du får friskt hår igjen :)

Etter en stund med rensesjampo kan du jo prøve økologisk sjampo, de inneholder enda mindre av de stoffene som gjør håret fett, og etter at jeg begynte å bruke økologisk sjampo så må jeg bare vaske håret ca. 2 ggr i uken. Det tar ett par uker før håret venner seg skikkelig til økologisk sjampo, men det er verdt det :)

Skrevet

Takk for tips. Hvor får man kjøpt økologisk shampoo?

Skrevet

Hei!

Mitt råd til deg er å bruke shampoo for fett hår, event shampoo for volum...finnes ok slike på The Body Shop.

Og så er det en ting som jeg bare MÅ gjøre: Jeg bruker ALLTID skum, saltvann eller hårspray i håret mitt...det er det eneste som hjelper mot fett hår hos meg! Tror det tørker ut håret en del + at det løfter håret slik at det kommer mer luft inn og derfor ikke blir så fett (?). Unsett, uten stylingprod i håret er det ekkelt ila dagen...så det er supertipset!!

Event så kan du skripe det hos frisøren...striper tørker ut håret, slik at det blir mindre fett :-)

Skrevet

Økologisk sjampo får du kjøpt hos enkelte frisørsalonger i byene, (søk etter økologisk frisørsalong+by i google), eller på nett. Jeg pleier å kjøpe på nett, og har kjøpt hos levlogisk.no, lovelula.com, og kinsarvik.no.

Lovelula.com er en utenlandsk side, les om bestilling fra utenlandske sider her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/141959596 (ant siste innlegget)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...