Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Overskrift: "Spikret liten gutt til tre" Vanligvis klarer jeg å blokkere ut ubehagelige overskrifter, og jeg lar ikke fjerne kriser og kriger påvirke meg og mitt deilige lille boble-liv i fredelige, siviliserte Norge. Men akkurat den overskriften der, om hva de syke, syke menneskene driver med i Kirgisistan... Jeg vet ikke hva som skjedde, men jeg begynte å gråte, og jeg klarer ikke å stoppe. Hva i helvete er det med menneskene som gjør så forferdelige ting mot hverandre? Mot eldre? Mot små barn? Mot gravide kvinner? Hva FEILER det folk? Og hvorfor gjør "vi" ikke noe? Er det fordi det er for langt unna? Er det fordi det ikke rammer oss selv? Jeg vet at selv om jeg reagerer utrolig sterkt nå, så kommer jeg til å våkne i morgen og ikke huske på det. Og når jeg husker på det igjen, så kommer jeg til å velge å fortrenge det, for det angår ikke meg... :-( Aner ikke hva jeg ville med det innlegget her engang.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Jeg leste overskriften jeg også.., men klarte ikke gå inn å lese. Er mer enn nok kvalmt i fra før. Jævla sadister.
Gjest ->>- Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Fordi det er den urett som ikke rammer oss selv, antagelig. Enda enklere gjør vi det for oss selv ved å tenke at det er langt borte, de ser annerledes ut, det er ikke et land vi forbinder med noe særlig osv. ...og det er en større sak i media at Xbox 360 forsøker å ta knekken på Wii.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Får helt vondt når jeg leser slike artikler, begriper ikke hvordan folk kan bli så onde!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Det er enkelt å bli så ond... Du begynner i det små, legge skylda på alt som går galt på en annen ( i dette tilfelle) rase, etterhvert legger du også godt merke til at han og hun har det bedre enn deg.. "Se der kjører han innvanderen en helt ny bil, sikkert staten som har betalt den å! Lurer på hvorfor staten ikke gir meg ny bil? " Selvfølgelig sprer dette seg på samme måte med hun som lå med to på en helg, plutselig feide hun over iallefall 20 stk... Etterhvert utvikler dette seg til en sannhet, uansett hva som skjer så er det "dems" feil fordi de har tatt alle pengene, jobbene, gårdene osvosvosv... På dette stadiet har ikke "dem" noe navn mer "de" representerer en gruppe som gjør at du lider... "dem" er ikke som deg og meg, "de" er noe helt for seg selv og de mangler den enkle menskeheten som du og jeg har. Når hatet så stort at det kreftene vanskelig kan temmes finner en eller annen luring ut at han kan sette et eksempel en av "dem" blir skambanket for et eller annet banalt. Igjen så sprer dette seg og en av oss klarer å kanalisere dette hatet til en stor gruppe. Igjen tilbake til at "de" ikke er som oss så det er ok... En stor missfornøyd gruppe krever at noe blir gjort og det er ingen i toppen som vil snu denne utviklingen fordi toppen kan vinne på dette så istedet for å roe jager de på og et eller annet sted på veien ble det ok å voldta, brenne og spikre små gutter på et tre... Alle store rasekriger har begynt med små banale forskjeller på deg og "dem"...
Rampongi Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Ingen av oss vet hvor landet er vi har nok med oss selv det rammer ikke oss fotball-VM får all medieoppmerksomhet osv Jeg greide ikke å gå inn på saken og jeg synes det er helt forferdelig, og jeg greier ikke å ta det innover meg heller kjenner jeg. Jeg er blitt kald og kynisk ser det ut til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå