Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg leter og leter og leter, men å finne GODE lekeklær til gutten min på 2 år, det er søren meg ikke lett!! Jeg vil ha selebukser i mykt bomullsstoff/deminstoff, gode bomullsgensere som er bevegelige og lette og genrelt klær som tåler og lekes i, men som gir god komfort. Og hva finner jeg på butikken? STIVE olabukser, trange gensere og SKJORTER! Sist gang jeg fant noe skikkelig annvennelig til poden, så var han rundt året/halvannet, for da brukte han fortsatt klær fra babyavd, og de er myke og gode å bevege seg i. Nå som han er på småbarnsavd, så er det bare tull. Joggebukser har de i fleng, men å leke med den i sandkassa er ikke behagelig siden buksa glir ned og sand kommer ned i bleia. Så nå har jeg gått i streik mot de vanlige butikkene, og drar meg heller bort på fretex eller garasjesalg. Der finner jeg kanskje fornuftige lekeklær fra nitten pil og bue, og de fungerer søren meg mye bedre enn de fæle merkeklærne man handler på butikken til fullpris. JA TIL ARV OG BRUKTSALG! Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten utvaksede bukser som faktisk bøyer knærne! Dagens utblåsning....
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 www.barneboden.no (de sender om man ikke bor i bergen)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Enig med deg at det er utrolig mye stive og ukomfortable klær til ungene. Spesielt gutta, som ikke kan gå i tights f eks. Jeg har løst det med å sy det aller meste av klærne selv, spesielt til minstemann. Selebukser som er laget for lek og bevegelse og gensere og t skjorter i mykt og godt stoff - fritt for spiderman og diverske andre grelle figurer.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er ikke hi, men takk for tipset!! Er ikke så ofte jeg har tid til å gå innom Fretex, men elsker å handle second hand på internett
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 tusen takk for link første annie Den var knallfin!! Ja jeg skjønner ikke hvordan disse designerene og butikkene kan tenke til tider. Hvorfor i alle dager skal guttene måtte gå med stive bukser og trange gensere som ikke holder i lek? Fordi det er kult da eller? Sønnen min er 2 år for svingende, han trenger da ikke å være kul, han skal ha det komfortabek og kunne leke fritt han.. Skulle ønske jeg kunne sy selv, men mine sykunskaper stopper opp ved duk og andre firkantede ting Får lære meg å sy skikkelig, og ikke minst strikke, så skal neste barn være fritt for alle butikkjøpte klær som kun er ekle å bruke! (Nøstebarn er jo unntak uten like mtp komfort og lekemuligheter når det kommer til ull, men litt stiv pris gitt!) HI
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Kan anbefale bytteringer for diverste utstyr - finnes et par rundt i landet etter hvert. Jeg synes det er litt fasinerende at de best utdannede vennene mine som tjener rikelig med penger er de ivrigste bruktjegerne. Kanskje fordi de vet at de kan få noen gode kvalitetsting på den måten, og ikke er redde for å bli stemplet som fattige. For barneklær har jeg fått mye fantastiske ting på min venninnes årlige byttefest. I år var vi ca 20 damer fra 16-60, og selv om de fleste hadde med seg ca 2 poser klær, så forsvant omtrent rubbel og bit mellom champagneslurkene. Jeg droppet drikkevarene i år, men fikk til gjengjeld fornyet hele garderoben med gravidklær, babyklær og sportsjakker m.m. til eldstemann. Alt fra bryllupskorsetter til joggebukser og kjoler sirkulerte på kryss og tvers til det havnet hos noen som hadde lyst på det, og som dessuten passet det i størrelse og stil/farge. Nesten alle klærene fant nye eiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå