Gå til innhold

sitter med dårlig samvittighet..:( bør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

savner gutten min sånn...har 50/50 med barnefaren, og når det er sommer har vi han 14 dager hver..synes 14 dager er uhorvelig mye uten sønnen min på 3 år..angrer nesten for at jeg gikk med på 50/50 i utgangspunktet..men det er kanskje litt egoistisk?..far til barnet synes det er like stas å ha han,,og savner han når han ikke er der..men jeg føler at det er jeg som savner han aller mest uansett;)..og når jeg begynner å tenke/savne han,er jeg sikker på at min lille tenker like mye på meg, og da blir jeg bare trist;( .noen som kan gi meg gode råd eller litt oppmuntring ang.dette? flere som er i samme situasjon??...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva du skal ha dårlig samvittighet for. Dere har et barn og begge foreldrene tar ansvaret for ham!

Jeg må dessverre være borte fra datteren min 14 dager i slengen innimellom. Det er ikke noe artig, men samtidig så vet jeg at hun har det bra, så jeg skyver det bak i hodet og gjør det beste ut av situasjonen.

(vi er ikke skilt, barnet er 2 år)

Skrevet

Det beste du kan gjøre for barnet ditt er å gjøre det du kan for å være lykkelig når han ikke er der. Gjør ting du liker, som gir deg overskudd.

Dyrk en hobby eller skaff en, treff venner, vær sosial. Kanskje reise bort en langhelg.

Dermed vil heller ikke sønnen din føle at han skal ha dårlig samvittighet for å være borte fra deg.

Skrevet

han savner deg nok, og sikkert like mye som deg, men han tenker ikke på så ofte som deg at han savner deg... for han har sikkert ikke tid til det.... :) kos deg og bli full av nye opplevelser og energi til han kommer tilbake...

Skrevet

Jeg har to gutter fra tidligere og de er hos oss 50/50, i 4 år etter bruddet med barnefaren var jeg alene og det tok tid og venne seg til og være alene annenhver uke.

Plutselig hadde man allværdens med tid, ikke middagslaging, lekser, rydding osv.......men jeg lagde meg mine egne rutiner med trening, venninner osv prøvde også og bruke fri helgene mine til skikjøring,fjellturer og totalt avslapping så jeg var klar til ungene kom tilbake.....

Vi har fremdeles ungene 50/50 men eksmannen min jobber mye og har endel reising, så de er stadig vekk hjemme mitt i uken og det er supert....

Vi begynnte med denne ordningen når de var 3 og 7 og har aldri hørt at de har savnet noen av oss når de har vært borte:)

Kos deg og nyt tiden alene....plutselig så er den over:))

Skrevet

Tusen takk for støttende ord alle sammen:) er så greit at noen andre setter ting i perspektiv for meg..klarer bare å se min versjon i min egen lille verden;) dere har helt sikkert rett, at han koser seg og leker masse mens han er hos sin far...får vel dårlig sammvittighet hvis jeg finner på noe morsomt når han er borte, men som dere sier...det er bedre å ha det gøy å "lade batteriene" til han kommer tilbake,,istedet for å være sur og lei meg over å ha sittet alene og ikke foretatt meg noe:P

man tror jo man er alene om alle "problemer" og situasjoner her i verden, men det er vel mange som er i samme båt som meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...