Gå til innhold

Lavt symfysemål = liten baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen sa jo at det ikke var noe å bekymre seg over, men er 24 uker på vei og symfysemålet mitt er såvidt innenfor den grønne streken på skjemaet.

Syns det virker litt skummelt jeg, men det er nok fordi jeg lå på midten sist...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slæpp off.

Venninna mi hadde symfysemål til langt over det skjemaet lenge før termin, men ut kom det en frisk og fin gjennomsnittsfrøken. Hvis legen sier at du ikke trenger å bekymre deg, trenger du nok ikke å bekymre deg.

Skrevet

Ok. Legger på meg godt, så får vel bare ta det med ro. Kjenner masse liv så er ikke noe galt med babyen i hvert fall.

HI

Skrevet

Lykke til videre :-)

Skrevet

Takk for det! syns legen er litt "feig" når han skal ta på magen og. Jordmødrene river jo og sliter i magen nesten, mens han bare så vidt tar borti. Så kanskje JM får et bedre mål neste gang :)

HI

Skrevet

Har født 4 barn der alle lå under gjennomsnittet på symfusemålet og ut kom store unger på over 4 kg. :)

Skrevet

Ikke skrem meg sånn da ;) Syns førstemann på 3,5 var stor nok :P

HI

Skrevet

jeg hadde lavt SF mål, til tider under det grønne... men 1 uke over termin fikk jeg en unge på 47 cm og 3.5 kg :)

Skrevet

Da regner jeg med at alt er i orden. Godt å høre fra noen andre :)

HI

Skrevet

Jeg hadde også veldig lavt på nr 2, og ble sendt på sykehuset for vekstkontroll. Da ble jeg rimelig stressa, men det viste seg ved fødsel at nr 1 og nr var nøyakitg like store (3.300) ,selv om jeg med nr 1 lå kjempehøyt.

Skrevet

Lavt SF mål her også, ekstra kontroller på slutten pga synkende sf mål. Men babyen var 3,2 da hun kom, altså helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...