Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 lyst til å begynne å spare penger til ungene mine.
Gjest ->>- Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Nei. (Jeg må spare til å flytte til Bygdøy i stedet).
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 200 kr i mnd.. Blir vel rundt 45000 kr mener jeg og huske når han er 18. (tror jeg
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 nei, gjør ikke det. Men har satt inn litt i forbindelse med bursdagene, pluss alt han har fått av gaver- så nå har han ca. 10.000,- Han er 3 år. Har ikke peiling hva som er normalt...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 bgynte å spare til småen rett etter fødselen 100 kr automatisk inn på konto, alle penger som han fikk i bursdag og dåp, jul osv han har en stappfull sparebørse som det er rundt 600 kr på (sparer selv) Han er en liten riking til no
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Hahaha pila, jeg ler meg skakk! Ja, vi sparer til ungene. Som regel mellom 250-500 kr i mnd
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Ja,ca 200 kr i mnd. putter alle småpenger på ei stor sparebøsse hjemme og tømmer i banken når den er full
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Har tre barn så jeg har opprettet en konto i mitt navn hvor vi setter inn 600 kr i mnd (300,- i fast trekk fra hver lønningskonto på lønningsdagen). Disse er beregnet på barna, men vet ikke enda om det blir konfirmasjon, førerkort, innskudd på bolig, det første kjøleskapet eller hva det blir. Får de hva som dukker opp av behov når de vokser til, men synes det er greit å ha litt i bakhånd når man har barn. Har ingen garantier for noen ting, om et av barna eller en av oss voksne skulle bli alvorlig syk kanskje vi trenger pengene da... Men sparer ikke en hel masse til hver unge, da synes jeg det er viktigere at barna vokser opp i et hjem med grei hverdagsøkonomi og blir oppdratt og opplært til å klare seg selv og stå på egne ben.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 God kveld Jeg sparer 500 kr til min dattter hver måned, men kontoen står i mitt navn for ikke å få trøbbel med hennes pappa. Det blir endel penger i løpet av et år, men det brukes også til store utgifter jeg ikke har råd til ellers: Sykkel når hun blir stor nok, konfirmasjon, tilskudd til førerkort osv.
Gjest eelis+kian Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Ja, jeg sparer 300 kroner i måneden. Han har i dag litt over 4000 på kontoen sin. Han er 8 mnd, og fikk et par tusen til navnefesten sin.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 Ja, sparer 250 kr til hver av dem i mnd. Disse pengene bruker vi opp omtrent like fort som vi sparer dem. Er tenkt å bruke på større ting som feks. store, dyre leker utenom bursdager. Begge har bursdag i vinterhalvåret, så det blir lite sommerleker i gaver blant annet. Når det gjelder langsiktig sparing så gjør vi det i oss voksnes navn. Vi sparer selv i fond, og vil dermed ha mulighet til å betale bunad, konfirmasjon, billappen, bil litt egenkapital ved boligkjøp o.l. når den tid kommer.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 ikke for øyeblikket, men svigermor og svigerfar har åpna hver sin konto for lillegutt så tror ikke han skal mangle midler når blir voksen likevel
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 Vi sparer barnetrygden, men i våre egne navn. Er livredd for at han skal bli for bortskjemt og ikke lære seg verdien av penger. Tror derfor at det er lurt at det ikke står i hans navn, slik at vi kan vurdere når det passer å gi det. Kanskje ikke når han er 18 år, vil til Ibiza og drikke opp alt! Hjelpes!!!
EleResa Skrevet 14. juni 2010 #14 Skrevet 14. juni 2010 Vi sparer hele barnetrygden hver måned. De overføres automatisk til en sparekonto, som også fungerer som barneforsikring.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #15 Skrevet 14. juni 2010 Nei, vi har ikke noe ekstra penger for tida så det gjør vi ikke. Vi prøver jo når vi har råd. Litt. Men ikke snakk om hele barnetrygda sånn som mange tydeligvis har råd til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå