Gå til innhold

Kan han gjøre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn på tre år og er alenemor, jeg har en stund tenkt nå at barnet er moden for å kunne være annenhver uke hos meg og faren sin, det er tydelig at han savner pappaen en del og at samværet de har nå ikke er nok (annenhver helg og en dag i uken).

Jeg bor rundt tre kvarters kjøring unna faren, så om han hadde hatt han annenhver uke, går det an at han søker han inn på en bhg der hvor han bor også? Eller er det ikke lov å ha to forskjellige barnehager ? Jeg vet at det er eneste muligheten for at faren kan få til å ha han annenhver uke, siden han jobber og det som nevnt er ett stykke hit hvor barnet går i bhg.

Er det noen som vet sikkert om det er mulig å ha barnet i to barnehager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett blir det temmelig forvirrende for poden... Med to hjem, to familier og to barnehager! Kan knapt tenke meg en mer forvirrende situasjon.

Skrevet

Det høres ut som en forferdelig dårlig (grusom, faktisk!) løsning.

Skrevet

Enig med begge over meg her. Høres ut som en dårlig løsning for barnet.

Skrevet

Det er lov, og det finnes de som gjør det. Det er veldig, veldig, veldig langt fra anbefalte oppvekstforhold for barn.

Dersom dere skal ha en 50/50-løsning for samvær, bør dere bo i nærheten av hverandre. Enkelt og greit.

Skrevet

Signerer de over her. Stakkars barn som må forholde seg til 2 barnehager.

Skrevet

Så det er bedre at han ikke får sett faren sin skikkelig?

Skrevet

Annehver helg og en dag i uka er da vitterlig "skikkelig" samvær.

Skrevet

Stakkars barn. Kunne du selv tenke deg å flytte mellom to steder, og samtidig bytte mellom to jobber annenhver uke?

Det kunne ikke jeg i hvert fall.

Om dere skal ha 50/50 så bør dere bo nærme hverandre. Nesten i gangavstand...

Skrevet

Dårlig ide ja.. barnet kommer til å føle seg "rotløs" etterhvert som det blir større,at h*n ikke hører hjemme noen plass.

Skrevet

Her har pappae bestem at han skal ha femti-femti når poden er ett år..med to barehager etc.. og ingenting jeg sier virker til å gå inn..to barnnehager er max forvirrende, og jeg vil ikke!! Vi er sammen nå, men ser klart muligheten for at det forholdet går heden siden vi står steilt på hver vår side.

Skrevet

Nei annenhver helg er ikke skikkelig samvær når barnet så tydelig har behov for å få være mer med faren. Jeg har ikke sagt vi skal gjøre det slik, jeg spurte om det var en ordning som er mulig.

Hadde jeg følt jeg kunne flytte skulle jeg gjort det, men vi har hele vårt nettverk her med familie, bhg, hs,avlastning, venner osv. Faren vil ikke flytte nærmere da det ikke er i "byen" her vi bor. Jeg prøver bare å finne ut en løsning som kan gjøre at han får treffe faren sin oftere. Om det gjør meg til en dårlig mor så ja da er jeg vel det, ser ut til at dere mener det så.

Skrevet

Du er ikke dårlig mor. Du sjekker jo opp muligheten før du faktisk gjør det, samt at du tenker gjennom konsekvensene.

Dette går jo, selv om det ikke er bra for barnet. I alle fall frem til barnet begynner på skolen. Det går jo ikke å gå på to skoler, så om noen år måtte dere uansett ha funnet en ny løsning.

Skrevet

Nå savner han sin far, men hvis dere skal ha 50-50 samvær vil han begynne å savne deg, sin mor.

I tillegg vil han ha problemer med å tilpasse seg rutiner og personer i barnehagen, og de som er i barnehagen vil ha problemer med å tilpasse seg ham.

Skrevet

Jeg mener selvfølgelig rutiner i barnehagenE.

Skrevet

Jeg kjenner noen som bor 1time fra hverandre, har 50/50 og sønnen går i 2 barnehager. Og for dem fungerer det fint. Gutten tilpasser seg bra, han har fått masse nye venner og er en blid gutt.

Sier IKKE at dette funker for alle, men for noen så gjør det det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...