Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Hvor mye trener dere som er fra uke 30 og oppover? jeg er selv i uke 33. Før graviditeten trente jeg ca 5 dager pr uke. Har gått jevnlige turer, og litt trening på treningsenter hele tiden under graviditeten. Stort sett 4 dager i uka. Har nå siste par ukene fått så lite energi, og er så trøtt hele tiden..Kan sove og sove.. Har hele tiden den følelsen av at jeg skulle ha trent, dette plager meg.. Er også redd for å legge på meg mer hvis jeg plutselig nå skal begynne å røre mindre på meg, på slutten av svangerskapet. Hvor mye trenger eller går turer gjør dere andre??
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er ikke gravid nå, men i mitt første svangerskap trente jeg ca 4 dager i uken på treningssenter helt frem til dagen jeg fødte. Jeg var med på spinningtimer, jogget rolig, stepmaskin og elipsemaskin og litt vekter. Hadde ikke en ensete plage i hele svangerskapet og fødselen gikk superraskt og kjempefint, noe jeg selv mener var pga at jeg var i god form og ikke hadde lagt på meg så mye. I mitt andre svangerskap trente jeg 4-5 ganger i uken hele svangerskapet. Da mest jogging, turgåing og spinning. Ingen plager denne gangen heller i svangerskapet. Jeg tror det er viktig å trene, men selvfølgelig må du lytte til kroppen din. Har du behov for å sove så gjør det, du skal ikke presse deg nå. Du har vært kjempeflink som har trent helt frem til nå. Ta deg noen gåturer i finværet, alt er bedre enn ingenting.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Jeg trente mye i første svangerskap, holdt vel landslagsnivå til en gang i slutten av første trimester, og trappet gradvis ned på intensiteten etter det. Trente en lett økt på ca 2 timer dagen før fødsel (på termin). Jeg gikk i gang å trene igjen kort tid etter fødselen, 5-7 dager etter var jeg i gang med mellomhard trening igjen. Jeg kom i god form raskt, og kunne konkurrere igjen få måneder etter fødselen med gode resultater. Mitt råd til deg er likevel: Dropp det. Hvil og slapp av. Du trenger det, og den lille gjør det også. Beveg deg gjerne når du orker, men ikke ha dårlig samvittighet hvis du har større behov for å sove. Du står foran år med for lite søvn, du kommer til å bli tappet for krefter når du ammer (jeg ble så dehydrert etter trening på et tidspunkt at jeg svimte av og måtte innlegges). Ta vare på deg selv, bare du kan kjenne hva din kropp behøver.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Trente 5 ganger i uken før graviditeten, nå er jeg 36 uker og trener 4 ganger. Kommer til å holde på helt til fødsel hvis det går, og komme i gang så fort som mulig etterpå. Har vært kjempetrøtt hele veien, men treningen gir meg energi. Jeg føler at treningen utelukkende er positivt for meg, og så lenge jeg tar hensyn til kroppen og føler at det gir meg noe så ser jeg ingen grunn til å ta et opphold over lengre tid etter fødsel heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå