Gå til innhold

Jeg oser av dårlig samvittighet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på det konstant!

Det har seg sånn at mine foreldre har kun to barnebarn, som er like gammel. Begge barnebarna er hos foreldrene mine 4-6 ganger hver uke. Ca.

Nå har det seg sånn at mitt barn bor hos mine foreldre uten meg.

Mine foreldre tar altså vare på barnet mitt.

I det siste har jeg sett at de favorittiserer mitt barn en smule. Eller, de er mer "foreldre" for barnet mitt. Kjøper mer til h*n, finner på mer aktiviteter og sier oftere at barnet mitt er så skjønt og herlig osv.

Jeg vet ikke om min søster har merket noe til dette - jeg håper egentlig ikke det. Men, jeg får så dårlig samvittighet. Hadde jeg vært moren til barnebarnet som ikke bor hos besteforeldrene og lagt merke til disse tingene hadde jeg nok blitt lei meg..

Noen tips til hvordan jeg kan "hinte" om dette til mine foreldre? Eller skjønner folk flest at det burde være slik - siden mine foreldre faktisk har ansvaret for barnet mitt..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde heller mer ost av dårlig samvittighet for at barnet mitt bor hos mine foreldre, enn at det fikk mer kjærlighet enn det andre barnebarnet.

Skrevet

Jeg ser ikke helt din side her, barnet ditt bor jo faktisk der.

La dem gå opp i foreldrerollen, jeg regner med at det er en god grunn til at barnet ditt bor der og ikke hos deg.

Ikke lag et problem ut av noe som iallfall ikke nå er noe problem! Være glad for at de tar så godt vare på barnet ditt som de gjør :)

Skrevet

Hvorfor skal du hinte? Er det ikke bare å si det rett ut da?

(På en saklig og fin måte, selvsagt)

Skrevet

Så tøff er jeg dessverre ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...