Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Vi ahr en koselig nabo, som tilfeldigvis/uheldigvis ? er fra irak, og har en "lavstatusjobb". For et halvt års tid siden fikk han seg samboer, som også er mann. Dette forandret ikke noe på mitt syn på han, og samboeren er også veldig koselig. De er skikkelige folk, mye mer ordentlig enn flere andre her i nabolaget. Men nå er de totalt frosset ut av de andre! Alle var skeptiske til naboen da han kom, og det hjalp ingenting at de så at han holdt lav profil og ikke snylter på staten osv. Når nr. 2 flyttet inn, tok rasismen helt av, og selvsagt også homoskrekken. jeg er veldig fortvilet på deres vegne, men kan ikke gjøre mye med rasismen. Det eneste jeg kan gjøre når naboene ytrer seg rasistisk, er å si i mot dem, eller prøve å rasjonalisere for dem. hva annet kan jeg gjøre ?? Dette skapet utrolig dårlig stemning her. Og må legge til at det bor minst 4 familier fra en annen verdensdel her, som opptrer som ren mafia, og omtrent ikke klarer å drite på lovlig vis engang. men de ser litt mer ut som oss, og er ikke potensielle terrorister, hehe..............
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Jeg hadde invitert alle til grillfest. Kanskje man bare bør bli kjent. Eller så hadde jeg invitert bare de homofile til en grillfest. Helst holdt støynivået litt oppe slik at alle kan se at dere er venner. Da vil iallefall ikke naboene spre søppel til dere.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 "Helst holdt støynivået litt oppe slik at alle kan se at dere er venner" Eller til de blir så sure at de ringer til Onkel Blå
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Bor du i en liten bygd?Uff så trist at du er omgitt av et så forferdelig miljø, med rasistiske naboer.Du kan jo bidra til et positivt nærmiljø ved å være den første til å: invitere dem inn på kaffe og kake!Smil bredt og hils når dere ses! Bli kjent med dem;)Snakk pent om dem til andre naboer! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 ja, bor i liten bygd...det er kjempetrist at det skal være sånn, men nabolagets stemning ovenfor disse representerer den generelle oppfatningen til hele kommunen, dessverre. Jeg hilser og prøver å småsnakke om jeg kan, og snakker definitivt bra om dem til de andre, når de er innom tema. De er superkoselige med ungene mine, men vi har ikke kommet helt dit at det er naturlig å be dem inn enda. jeg vil ikke virke påtrengende. Men det er en super ide å invitere til grillfest, det skal jeg definitivt gjøre! :-)
Gjest Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Det er mange som er skeptiske til homofili, også her i storbyen. Jeg kan tenke meg at de synes det er koselig at du er normal mot dem og grillfest høres ut som en veldig god ide :-) Folk er heldige som har sånn en omtenksom nabo som deg!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Buhu! La nå irakerne homse i fred uten at du blander deg.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 Er det sant at folk er skeptiske til homofile også i storbyen ?? Jeg blir helt matt. For et par dager siden kom styreren i vel-et for å gi en beskjed, men hun er som et vandrende nyhetsbyrå, og hadde blant annet gode nyheter angående kurering av homofili. Hun hadde nemlig en bekjent som kjente en som hadde jobbet skikkelig hardt med seg selv i flere år for å bli kvitt homofilien- og hun klarte det! Nå er hun selvsagt lykkelig gift med mann og to barn.... "Så dette kan de derre to muslimene også klare - HVIS DE VIL !!! " Sa hun.....
Gjest Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 Det er jo ofte de litt eldre som er mest skeptiske da, og så er det ofte ikke så uttalt her i byen, men jo Herr og Fru Skeptisk finner du her også.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 på en måte godt å høre - eller, vel, det ble litt feil. Men er så inderlig lei av denne bondeknølmentaliteten at jeg snart spyr.....:-D Men her på bygda er ingen redd for å si hva de mener om sånt, kanskje i motsetning til i byen, hvor det ikke er korrekt å ikke like homofili. kanskje. frp står forøvrig, og ikke overraskende høyt oppe på lista her, og det er såklart også bygdefolket mektig stolt av, haha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå