Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 ....som tilstadighet kommer for å låne ting og tang - og selvfølgelig glemmer å levere tilbake, eller ikke kjøper ny melk, egg eller hva det nå måtte være... Vi har hatt det sånn at vi låner av hverandre hvis det er noe vi mangler og er i en "nødsitusajon", så fra min side har det ikke vært så ofte. Men denne dama mangler noe hver uke, hun! Jeg er ganske så fleksibel av meg, og tåler mye, men nå begynner jeg å dfå nok. Jeg har tøyset litt med at hun får lage seg handleliste før hun går på butikken, så hun får med seg alt hun trenger for uka, men jeg klarer ikke å være tydelig!! Tips til en veik nabo...? :-)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Hva med å si "nei, dessverre så er jeg tom for xxxxx" neste gang hun knakker på døra?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Hehe, ja den har jeg jo tenkt på, men jeg lyver svært, svært dårlig......:-) Det vil stå skrevet over hele meg! men kanskje det er like bra ?? :-D
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Det gjør ikke noe. Kanskje hun tar hintet?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Ja, si nei neste gang og spør om hun kan kjøpe med seg det hun spør etter når hun like vel må på butikken for å kjøpe det til seg selv og du er "tom"
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Har dessverre ikke noen gode tips, bare medfølelse, haha:-))) Jeg er nemlig i lik situasjon, og har litt vansker med å sette grenser. Dvs, jeg tar noen hvite løgner av og til,m men det hjelper ikke på sånne. Det må nok noe hardere til!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Hehe, det er jo faktisk en grei måte, for da får hun kjenne selv hvordan det er å "fø" naboen med mat!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Du får finne på en sannhet da veit Spør hun om å låne melk, egg eller sukker hadde du akkurat tenkt å lage vafler til kveldsmat i dag så du trenger det selv. Etter å ha dratt den mange nok ganger tar hun kanskje hintet?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 Ja, vet du hva, det er en god ide. Det trenger ikke å være løgn. Den kjerringa er bare blitt en plage, og det er litt synd, for hun er koselig sånn ellers, hehe... Men det hjelper ikke stort når de snyltegreiene tar helt over:-)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Jeg hadde også en slik nabo en gang. Her var det så ille at matbudsjettet mitt gikk jo over styr. Så en dag da hun skulle låne sukker, hun trengte bare 2dl, gav jeg henne en hel pakke. Du mangler så mye så ofte sa jeg til henne. Så nå har jeg et ekstra lager her til deg, så når det er tomt får jeg komme til deg og hente noe tilbake. Og så lo jeg godt. Så aldri noe til naboen igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 hva med å si: " ja jeg regnet faktisk med at du ville komme og spørre om å få låne enten xxx eller xxxx så derfor handletjeg faktisk inn en ekstra sist jeg var på butikken" Kanskje hun føler seg litt dum da!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 Du har vanskelig for å sette grenser når du står høyere oppe enn nabodama? Merkelig...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 Kjøp noe avføringsmiddel som du har oppi melken neste gang hun kommer å spør...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå