Gå til innhold

Skal bli nybegynner innen Nintendo DS

Anbefalte innlegg

Skrevet

... altså.... jentungen som blir 6 år ønsker seg veldig en NDS til bursdagen. Hun har nuller erfaring med både pc, nintendo, playstation eller andre tekniske ting for å si det sånn.

Hva slags nybegynnerspill anbefaler dere? Ett hun kan lære litt av kanskje? Finnes det Josefinespill til slike maskiner?

Hun har fått prøve en NDS av søskenbarnet sitt, men klarte ikke med det i det hele tatt, men har funnet ut at når hun ønsker seg det så mye - så skal vi kanskje prøve. Øvelse gjør jo mester!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min fikk DS til 6-års dagen sin, da var lillebror 3,5 år.

Det første spillet var Supermario Kart og jeg tror ikke det gikk en dag engang før begge guttene mestret det :)

Supermario Kart er et bilspill, men det en både prinsesser og andre jentete figurer med så det går til begge kjønn.

Supermario Bros er også veldig populært og en klassiker på Nintendo, til og meg jeg synes det er morsomt (og jeg er som deg helt grønn).

De har Josefine og andre lek&lær spill også, men jeg synes ikke du kommer unna et Mario-spill altså..

Skrevet

Min gutt fikk DS til 5-årsdagen og elsker det! Er genial å ha med på ferier/flyturer iallefall. Han hadde også null erfaring, men det tok ikke mange minutt (ja, minutt ikke timer) før han hadde taket på det.

Vi kjøpte først inn Josefinespill som er lærerike, men det fanget ikke han helt. Så vi kjøpte det gode gamle Super Mariospillet til ham og det liker han veldig godt. Se opp for flere Marioutgaver. Vi kjøpte først feil. Kjenner også jenter som liker dette spillet godt. Man trener seg selv i å nå flere nivåer. Pet shop er også populært blandt jenter.

Ikke kjøp like spill som søskenbarnet har. Det er gøy å bytte.

Noen butikker selger DS med spill. Som regel er dette veldig dårlige spill. Vi fikk kjøpe et annet spill til halv pris istedet. Men vi måtte mase oss litt til rabatten da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...