Gå til innhold

har jeg drukket bort ungen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 9 uker på vei nå, vet ikke om jeg skal beholde barnet.

jeg drikker mye mer en gjennomsnittet, 2-3 -4 øl hver dag, av og til 1 dram elr 2, i helgen er det full fest så lenge ikke sambo har ungan her da, da er jeg gjerne full fre, lør, og reperasjons tid på søn, og så kommer mandag og ett par tv pils, og tirs, ons...osv.

jeg lurer på om jeg kan ha skadet ungen, fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 7 uker på vei...har så klart ikke drukket siden...bortsett fra ett glass vin samme dag (var helt i fra meg, hjalp ikke på samvittigheten for å si det sånn)

bare si din ærlige mening om dette...trenger det. feks, hva hadde du gjort, åssen hadde du tenkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok ikke drukket bort ungen. Men er det så lurt at alkoholikere setter barn til verden??

Skrevet

Ja det er mulighet for at ungen har tatt skade.

Hva du skal gjøre er opp til deg.

Du må finne ut om du kan leve med en unge som kanskje har skader eller ikke.

Og du bør få hjelp for din alkoholisme.

Skrevet

Sannsynligvis har ungen det fint. Og all ære til deg dersom du ikke har drukket siden du fant det ut... Det var et fryktelig alkoholmisbruk!!

Om du beholder ungen må du være avholds. Beholder du den ikke, så bør du likevel kutte alvorlig ned!! Men det er nå MIN mening,,,

Lykke til !

Skrevet

Jeg hadde vært livredd for at ungen var skadet. Er mange som tar seg en fest før de oppdager at de er gravide og alt går bra, men du har jo drukket mer enn gjennomsnittet da. Og det på den tiden som ungen utvikler indre organer, hjerne osv.

Jeg hadde vært livredd.

Men spør legen din, han/hun har nok et riktigere svar enn meg, basert på statestikk og ikke følelser.

Skrevet

jeg har ett alkohol problem, men er ikke alkoholiker. har jo slutta å drikke uten problem. dessuten er jeg oppvokst i ett hjem der begge foreldre var alkoholikere, hadde kanskje ikke den tryggheten mange hadde, men det var overflod av kjærlighet, oppmerksomhet, og godhet fra de begge. de var kanskje alkoholikere, men ingen dårlige foreldre forde. de tok alltid vare på oss for å si det slik.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å ta abort uansett, og ofte går det jo bra... Må være en ganske livskraftig unge som har blitt til og utviklet seg under all den drikkingen.

Men det kan godt være at barnet vil få konsentrasjonsvansker.

For å være etterpåklok, skal man egentlig ikke drikke så mye i en situasjon der det er en sjanse for å bli gravid, selv om sjansen er liten.

Skrevet

Hadde du drukket vekk ungen hadde du sannsynligvis merket det. Altså spontanabort merkes normalt sett, type ganske vondt.

Skrevet

Kanskje det er dette som skal til for at du skal søke hjelp mot alkoholismen din? Du kan ha skadet et annet menneske... et uskyldig lite foster.

Jeg tror aldri jeg hadde klart å ta abort, men bare du kan bestemme hva du skal gjøre.

Du vet selvfølgelig også at du ikke kan fortsette å misbruke alkohol på denne måten om du skal bli mamma! Er du ikke klar for å bli tørrlagt er du heller ikke klar for å bli mor.

Skrevet

jeg er livredd for at ungen har tatt skade, snakket med legen hun sa at alt mest sansynlig er fint,,,meeeen, jeg sa bare jeg drikker over gjennomsnittet ikke hvor mye over, for hun avbrøt meg. jeg skal hvis jeg tar bort, seriøst begrense inntaket, må jo ha sambo med på laget, han sier han vil det selv, men han er jo enda verre enn meg...

Skrevet

tror å det er en livskraftig babys. verste av alt oppi dette er at, jeg leser om sååå mange som er sprekk sjuk, trøtt, kvalm, lite energi...jeg er frisk som en fisk...men jeg er redd jeg har skadet den.

Skrevet

Bestill en legetime og forklar situasjonen din.

her trengs det proffesjonell rådgivning.

amathea kan du også kontakte.

Skrevet

Det det er størst risiko for er nok lærevansker (og det trenger ikke være alvorlige). Men det er greit å tenke igjennom om man er klar for et barn med spesielle behov, for man har ingen garantier her i livet selv om man har gjort alt etter boka. Det er et stort ansvar å få barn som både du og pappaen bør være klare for :)

(men slapp av, det er uansett vanlig å få litt panikk når man ser to streker selv om man har planlagt å skulle bli gravid)

Skrevet

Mest sannsynlig så går alt bra med babyen. Og hvis ungen har tatt alvorlig skade av drikkinga, så mister du det nok i magen relativt tidlig. Det jeg prøver å si er at babyen klarer seg nok fint dersom den ikke er mistet til nå!

Jeg hadde også drukket et par ganger før jeg fant ut at jeg var gravid. Er 37 uker på vei nå og alt er bra. Vet om de som har vært både på festival og feira jul og nyttår uten at det har gitt noen synlige skader på deres barn.

MEN du må ikke drikke noe videre nå, ta kontakt med lege og få en ultralyd for å se at babyen din er der. Det vil hjelpe deg til å huske hva du bærer på- en fantastisk liten skatt!

Siden du har oppdaget graviditeten relativt tidlig så tror jeg dette går bra. Men det er ingen garantier for noe desverre. Men jeg ønsker deg MYE lykke til! Og husk å være åpen til lege og jordmor angående alkohol. La de hjelpe deg ifall det skulle bli vanskelig for deg.

Skjønner at barndommen din må ha preget deg mye, men husk at du trenger ikke leve opp i dine foreldres feil! Du kan endre deg og være den du vil! :-)

Ønsker deg alt godt!

Skrevet

har gjort det, å skal til legen igjen neste mandag. amathea har jeg pratet med, men jeg vet ikke jeg...profosjonell hjelp?? ja, kanskje det er nødvendig, men jeg har lyst å prøve selv først, vet jeg kan klare det, hadde en tøff ungdoms tid med myyye drikking, men til slutt satte jeg foten min ned oppå den andre, og drakk ikke på 2 år, kanskje jeg kan klare det igjen.

vil jo ikke ta abort, men har jeg skadet den, eller føler med meg selv at hele livsstilen min og sambos ikke er forenlig med ett felles barn nå, ja da tror jeg at abort blir løsningen. det vil bli tungt uansett....jeg er ikke motstander av abort, men har alltid tenkt at det skal ikke jeg, det går imot det jeg pers tror på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...