<3Minesmå<3 Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er nå i min 2 permisjonsuke og holder på å kjede meg ihjel! Utifra formen min kunne jeg godt ha jobba litt til Men sånn er det når man skal føde hvert øyeblikk Ingen som har noen forslag på hva jeg kan finne på? Jeg er som regel ute å møter venner over en kaffe eller litt shopping osv hver dag, men nå er jeg lei av det også! Synes det er veldig godt å være bare hjemme alene, mens sambo er på jobb! Nyter stillheten for å si det sånn Men likevel.. Jeg har strikka, begynnt på album, ordna barnerom, vaska å rydda leilighet... U NAME IT! Men nå sitter jeg bare her å surfer på nettet og vet ikke mine arme råd hva jeg skal finne på..:s 1 uke igjen til termin enda og med min flaks så går jeg nok sikkert noen dager over også.. Sorry hvis jeg sutra fælt nå hehe. Noen som gidder å gi meg noen tips? På forhånd takk!!!
Galadriel33 Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Hei jeg er i akkurat samme posisjon termin om 9 dager og kan til tider kjede meg ettersom alt er klart osv....he he vi får vel bare nyte denne tiden så best som mulig, for snart er det full rulle..... Lykke til ivhertfall
Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Å milde måne! Kan ikke dere to ta turen til sørlandet å hjelpe meg da?! Ikke begynt på barnerom, må vaske babytøy, male babysenga, vaske huset, sønnen min på 1,5 krever en del etc.. Masse å gjør!! Er 31 uker å grøsser av alt som må gjøres!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Lese, löse kryssord, rydde, vaske, shoppe, dra på cafè, gå turer, bake, planteog luke om du orker, be venninner til lunsj, sove...
TillaMaria81 Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Les bøker?! Jeg har lest tre bøker i uken siden min permisjon startet.
<3Minesmå<3 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2010 Hater å lese bøker :/ Har rett å slett ikke tålmodighet til det. Isåfall bør det være en bok som fanger oppmerksomheten min fra side 1!!
petite fleur Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Oj, bra dere ikke har vært sykemeldt siden uke 20, som meg :-) Jeg benytter dagene til å sove litt, gjøre husarbeid, lage middag, se på tv og surfe på nett. Før jeg ble tilnærmet invalid, gikk jeg på kafè, kino, shopping, besøk osv. Storkoser meg hjemme alene, det er luksus i hverdagen :-)
Tredje drøm Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Lag opp litt middagsmat og putt i fryseren. Når du kommer hjem med det lille vidunderet er det godt å slippe å bruke mye tid på middagslaging. Vet at hos oss har det lett for å bli mye tullmat når vi ikke vil prioritere tid på å lage mat. Så da blir det gjerne mye frosenpizza og take-away o.l. Usunt og dyrt i lengden. Denne gang har jeg planer om å lage opp endel som egner seg å fryses. Har kjøpt inn sånne engangs aluminiumsformer som jeg kan fylle maten i. Skal lage bl.a. lasagne, lapskaus, fiskegrateng o.l. Så er det bare å tine og putte i ovnen når vi har lite overskudd eller ikke gidder å styre med maten. (Har to barn fra før, og det er jo greit å sørge for at de får ok mat...)
Bilingüe Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 Fylle frysen er en god ide! Jeg for min del har aaalt for mye som må gjøres, for vi skal flytte rundt termin (med goood hjelp vel og merke, men dog). Tenk å bare kunne ha dagene helt åpne, med mulighet for å lese bok, strikke, hekle, sole seg ved fint vær, bevege seg for de som ikke har bekkenløsning, bake, lage opp middag, mekke smoothies og fryse litt is... *sukk* Men viktigst av alt: SOV!
Canari Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 Oj, er langt på nær klar for å kjede meg ennå! 10 dager til termin. Jeg synes tiden går så alt for fort. Men kan ha å gjøre med at jeg har ei lita til, som leveres sent i barnehage og hentes i passe tid. Orker helle rkke ordne så mye i raskt temåo, så synes det er masse rydding i skap og skuffer på bad og kjøkken etc som jeg faktisk gleder meg til å få overskudd til å ordne. Har lyst til å rydde i leker på barnerommer, pusse vinduer, vaske hus, sole meg i hagen med en god bok, se frokost-TV etc- etc. Er ikke i form til å gå så langt, men er jo stadig legetimer etc. Tenkte ta meg en tur til frisøren, samt farge vipper, bryn. Masser planer, men rekker neppe alt før lillegutt kommer :-)
Marikke Skrevet 15. juni 2010 #11 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har det på samme måten. Er i gang med å fylle opp fryseren med middagsmat og rundstykker. Det siste fordi jeg vil servere noe annet enn kake når barselbesøket begynner å tyte inn. Ellers har jeg begynt å rydde i skapene (f.eks. tømme medisinskapet for ting som har gått ut på dato og kaste bruksanvisninger til duppeditter vi ikke har lenger). Og så har jeg akkurat meldt meg inn her
Tullball Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Jeg har vært hjemme i 10 uker nå og det er ganske kjedelig men også litt deilig. Jeg kan anbefale nett-tv. Masse gode dokumentarer og serier som ligger ute. Det er gratis på både NRK og TV3. Channel 7 og channel 9 i australia (.au) er også gratis. Ellers så stykker jeg opp dagene ved å sette opp en liste med ting som skal gjøres. Ser da på tv i en halv time, setter på en maskin klær, se en ny halvtime, lage lunch, se en ny halv time, brette klær, se en ny halv time, gå ut med søppel, se en ny halv time, henge opp klær, etc... Da går dagen veldig mye fortere. Ellers er det jo deilig å sitte ute i sola da. Men hvis du er i god form så skjønner jeg at det er kjedelig. Jeg blir gangske fort sliten så jeg nyter stillheten og sofaen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå