dorthea89 Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har gått ned 3kg siden jeg fant ut at jeg var gravid.. magen synes litt , mest oppblåst men ellers gått ned i vekt.. har ikke spydd men har så sykt dårlig matlyst.. vil ikke ha noen ting.. eneste som er godt for tiden er smoothies og fruktsalat.. ellers går d kun i kenkkebrød.. kjøtt, salat og fisk bare klarer jeg ikke.. bare brekker meg når jeg ser det eller lukter det.. Har Cøliaki også og har derfor mindre mat og velge mellom... noen andre som har d slik? Håper barnet får nok næring, men kjenner på kroppen at jeg har allt for lite energi og masse hodepine... *mye syting nå da*
Plutten ~Fødeklar~ Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er 13+0 i dag, har gått ned 6 kg siden jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg har hatt det samme problemet, har ikke kastet opp, men vært fryktelig kvalm og brekt meg mye, pluss null matlyst. Blir mett etter to biter, og det er ingenting som frister. Jeg er til vanlig veldig mye plaget med hodepine (har migrene, og hodepine hver dag som følge av dette), men under svangerskapet har jeg vært utrolig heldig og kan telle på to hender de dagene jeg har hatt vondt i hodet. Men jeg kjenner at kroppen får for lite energi, jeg blir sliten av ingenting, og når jeg faktisk gjør noe (som å jobbe, være sosial o.l.) bruker jeg flere dager på å hente meg inn igjen, og da orker jeg ikke annet enn å ligge på sofaen. Jeg har funnet ut at jordbær, moreller og nektariner er veldig godt, og det kan jeg spise en del av uten problemer, selv om det dessverre er ganske dyrt for tiden. Har lest at nå i begynnelsen så tar fosteret den næringen den trenger, uavhengig av om mor går opp eller ned i vekt. Og ut i andre trimester begynner jo stortsett kvalmen å gi seg og energien kommer mer tilbake, så da kommer sikkert vektøkningen også. Jeg gleder meg ihvertfall til kvalmen (forhåpentligvis) gir seg og jeg får mer energi. Krysser fingrene ihvertfall. "Fordelen" nå er at jeg har tillatt meg å spise akkurat det jeg har lyst på, selv om det er usunt, så det må jeg nok se litt opp for når jeg begynner å legge på meg slik at det ikke blir overdrevet, men jeg prøver jo nå også uansett å spise hovedsakelig sunt. Ble langt dette, og vet ikke om det ble så veldig hjelpsomt, men vi er ihvertfall flere i samme båt.
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Hei! Er akkurat like langt som deg faktisk! Har gått ned litt jeg også pga at jeg ikke har hatt no særlig matlyst. Eneste jeg kan hive innpå med uten å bli kvalm er frukt! Forrige gang gikk jeg ned 4 kg.. Heldigvis gjør det ikkeno for bebisen, den får det den trenger uansett. Det er oss det går utover. Det var hvertfall det jeg fikk høre Håper det blir bedre for oss begge snart!
dorthea89 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2010 Takk Takk:) Godt å høre at vi er flere i samme båt da! Jeg har oxo lest litt om at babisen tar det den må ha av næring, heldigvis! så håper bare at dette skal gå over snart:) Før svangerskapet hadde jeg vansker med å gå ned i vekt pga Lavt stoffskifte, så er jo egentlig overlykkelig for at jeg har gått ned noen kg:) men passer jo dårlig akkurat nå.. hehe... Da er vi ganske likt på vei alle tre:) Gøy og prate med noen som er like langt:) Jeg bare lurte på en sak til jeg når dere sier dere er 13 +... er det da fra første dag i siste mens eller er det fra unnfangelsen:)?
Plutten ~Fødeklar~ Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Jeg regner fra første dag i siste mens, så jeg bruker "mine" uker og ikke barnets uker. Hvis jeg regner med barnets uker (fra unnfangelsen) er jeg bare 11+1, isteden for 13+1. Slik jeg har forstått det, regnes vel svangerskapet som 40 uker + 2 dager fra første dag i siste mens?
Student89 Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Jeg er 15 uker på veg og de første 2 mnd. gikk jeg opp 1,5 kg. Nå har jeg gått ned 3 kg. Jeg har kuttet ut brus, og godt. Og går tur ca 1 time om dagen. Jeg fikk helt panikk når jeg veide meg, men legen sa at dette ikke var farlig:) Babyen tar den næringen den trenegr uansett..
Lykkemin Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 hehe dette høres veeeeldig kjent ut gikk ned jeg og og holdt meg leeeenge på 0 kg.. så nyt det mens det varer for pang så kommer disse kg uten at du føler du spiser usunt el noe.. jeg er 23+3 nå og har gått opp 6 kg.. føler selv det er på puppene og magen men må da ha lagt seg andre steder å når det har kommet så mange kg... det er som hun sier lengre ned her, babyen tar den næringen den skal ha så ikke bekymre deg for det
dorthea89 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2010 Ja er vell ikke uvanlig:) Heldigvis! Ja sånn jeg oxo regner ukene:) er 42 uker fra første dag i siste mens og 40 uker fra unnfangelsen.. allefall vist man ser på ukene på babyverden:) Men terminen skal bli den samme.. syns bare d er så rart for når jeg var på UL så sa jordmora at det var 12 uker siden unnfangelsen. så da sa jeg ja da er jeg 14 da:)? ja sa hun.. men så sa hun at terminen var 30 Desember og det får jeg ikke til å stemme inne på disse sidene. for når jeg skriver at jeghar termin 30 desember så får jeg opp at jeg er 12 uker på babyverden og at jeg er 13 uker på BIM:S hehe.. så jeg ble så usikker.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 16. juni 2010 #9 Skrevet 16. juni 2010 hei! Tror ikke dette er så uvanlig... Da jeg fikk førstemann hadde jeg ca. normalvekt da barnet kom ut...rett og slett fordi kostholdet var mye bedre og jeg slet skikkelig med å få i meg mat hele veien...det var så tangt at jeg spiste minimåltid og myyyye frukt... Jordmor sa at har man vært sunn i forkant har man mye å gå på...dessuten får babyen det den trenger... Det kan være lurt å ta blodprøver underveis for å sjekke de viktigste verdiene... Lykke til! Husk å ta vitaminer :-D
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 16. juni 2010 #10 Skrevet 16. juni 2010 Sist jeg var gravid hadde jeg gått ned 5 kilo før jeg var kommet i uke 13 (men gikk de opp igjen etterhvert som formen ble bedre). Det skal mye til for at barnet ikke får i seg nok næring. Men den stjeler selvsagt alt av din næring, slik at det du som får kjenne det på kroppen. Jeg sliter også med å få i meg mat i dette svangerskapet, men har vært litt flinkere til å spise ofte, derfor har det ikke blitt like ille. Det er masse næring i smoothies og fruktsalat, så det går nok bra med den lille
dorthea89 Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 16. juni 2010 ;D Takk takk:) Ja tar lifeline kosttilskudd oxo så går nok bra dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå