LiLu:) Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg lurer på om det er mange som er sykmeldt fra jobben? Evt. når ble du det? Og, hva jobber du med?
Mammahjertet <3 Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har helt nylig blitt 40 %sykmeldt og er 33+4. Har en "sitte på rompa" jobb foran pc. Kommer nok til å sykmelde meg 100% etter hvert for dette blir bare tyngre med tiden merker jeg. Gleder meg til snuppa er ute
pruprrup Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Jeg kommer nok til å sykemelde meg..... Trodde det var opp til legen jeg da. Jobber 100% (pluss overtid), er i uke 35. Kommer til å fortsette med det til permisjon. Har kontorjobb, med kundeansvar som innebærer en del reising.
Izzie Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Er i uke 30. Er akkurat blitt 20 % sykemeldt. Tror kanskje jeg må spørre om mer etterhvert. Det hjelper lite når man skal gjøre like mye arbeid på færre timer. Jobber på sykehus.
Mammahjertet <3 Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 prupperrup: Kunne lett fått 100 % sykmelding pga diverse plager som har hopet seg opp mot slutten nå. Men jeg sa nei takk og prøver 40 en periode. Men har ikke noe mål om å være "Tårnfrid" fra OJ serien, så trenger jeg 100% så ber jeg om det.
Cassiopeia <3 Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Er i uke 33, sykemeldt pga høyrisiko svangerskap. Har vært sykemeldt siden graviditeten var et faktum. Jobber som fotograf
Galadriel33 Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er i uke 39 og jobbet 100 prosent frem til permisjonen startet. Jeg har en kontorjobb som innebærer mye sitting, så det har ikke vært noe problem for meg.
vbu Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Er i uke 31 og jobber 100% selvom jeg har bekkenløsning, ryggsmerter, kvalme, svimmel når jeg sitter/står, og kynnere som går ofte hvert 5-10 minutt. Har ikke sovet mer enn maks 3 timer i strekk i over 2 måneder. Jobber heldigvis på kontor men det er ikke lett når det gjør vondt i ryggen når man sitter og er svimmel og kvalm. Men jeg er sta som bare det og tvilholder på at jeg skal jobbe til slutten... Men jeg begynner å frykte at jeg blir sykemeldt til slutt. Kiropraktør maser på meg hver gang jeg er der at gi ham lov til å sykemelde meg. Men det hadde vært så innmari kult hvis jeg hadde klart svangerskapet uten en eneste sykedag... Jeg kjenner litt for mange som har sykemeldt seg uten ordentlig grunn i svangerskapet (og de har sagt det sjøl at det var for å slappe av). Dette har ødelagt litt for meg. Jeg vil ikke bli stemplet som en av dem og siden ingen kan se på meg hvor vondt jeg har så føler jeg ikke som jeg kan bli sykemeldt. Noen andre som har det sånt?
Gjest Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 Jeg ble sykemeldt fra uke 30 ca. Hadde mer med jobben og risikosvangerskap å gjøre. Jeg er personlig trener og instruktør, og den jobben kombinert med risikosvangerskap var ikke noe særlig. Så forebyggende ble jeg sykemeldt. Nå er jeg i permisjon, 39 uker og kjeder ræva av meg
trollemor86 Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er straks 35 uker og har de siste 4 ukene vært 50% sykemeldt. Jobber på sjøen med mye aktivitet og begrenser seg veldigt va jeg greier å utføre av mine vanlige oppgaver med denne store magen i vegen! Når sykemeldingen min går ut etter denne ukene her, har jeg bare to uker igjen på jobb før permisjonen starter så de tror jeg jeg skal greie fint 100%. Kjenner at kroppen begynner å bli sliten da, etter en full dag på jobb sover jeg vanligvis 2-3 og kanskje til og med 4 timer etter jobb! Dette til tross for at jeg vanligvis sover naten gjennom uten å våkne i tillegg!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 er i uke 33, jobber som vikar men har så å si jobbet 100 % de siste mnd, skal jobbe 100% fra nå å frem til permisjonen også. jobber i bhg, merker det begynner å bli slitsomt, både for rygg,bekkenet å sliter med svimmelhet, men håper jeg klarer det. så tar det jo på med en snart 3åring i hus også
Nilsli83 Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 Er 32+3 og ble 50% sykmeldt i uke 28, og 100% sykmeldt i uke 30. Jobber på bensinstasjon hvor det er mye ståing/gåing, noe som ble veldig vondt etterhvert. Er vel og merke fortsatt innom en gang iblant og gjør litt kontorarbeid for morro skyld;)
millie+2klumper Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er 35+3 og ble sykemeldt for halvannen uke siden ca. Klarer rett og slett ikkemer verken psykisk el fysisk. Så nå bruker jeg den lille energien jeg har igjen på den snart 2 åringen og husarbeid istedenfor og slite meg totalt ut på jobb. Men nå gleder jeg meg virkelig til dette er over for jeg er så uendelig lei og sliten.. *syte syte*
ingridmarie Skrevet 16. juni 2010 #14 Skrevet 16. juni 2010 Eg er i uke 28 og sjukemeldt 20 %. Det gjer at eg kjem meg på jobb dei andre dagane i veka. Ser at det er veldig mange "flinke jenter" her inne, som ikkje er sjukemeldt i det heile. FLOTT! Hvis det betyr at du er frisk og har det bra. MEN ikke sjå ned på medsøstre, som ikkje har like lette svangerskap! Eller barn frå før! Det er nemlig ikkje det same å vere 1.gongs gravid som å vera 2. eller 3 gongs, med andre små å ta seg av etter arbeidstid på jobben Første gong kunne eg kvile mykje, no er blodtrykket for høgt, har fått beskjed frå legen om å roe ned. Hm når da? Etter 9 om kvelden blir vel det.... jaja, litt hormonell nå merker eg, men ville berre få ut dette- Du skal nemlig ha krefter til å ta deg av BABY når den kommer også, det er ikke over ved fødsel, for mange er det da det starter med nattamming og lite søvn... Ikke for å ta motet fra noen, men jeg skulle ønske at vi var litt mer forståelsesfulle på våre medmødres vegne-og ikkje hiv oss med i koret om at gravide ikkje er sjuke.. For det kan dei nemlig være! INGEN takkar deg for å slite deg ut før fødsel, det er derfor vi blant anna MÅ ta ut 3 permisjonsveker FØR fødsel. Så kvil deg dersom du/baby trenger det-med verdens beste samvittighet
LettBris Skrevet 16. juni 2010 #15 Skrevet 16. juni 2010 Jeg er 37 uker i morgen, og har hatt hjemmekontor siden omtrent midten av svangerskapet. Dermed har jeg klart å utføre jobben min greit, selv om jeg ble anbefalt å sykemelde meg i uke 29. Er selvstendig næringsdrivende. Nå skal jeg egentlig starte permisjonen min på fredag, men kjenner jeg sliter med å legge fra meg jobben siden jeg har det hjemme.
Gjest Skrevet 16. juni 2010 #16 Skrevet 16. juni 2010 37 uker på veg, og har gått hjemme hele svangerskapet! Skriver under på ingridmarie sitt innlegg her altså. Jeg jobber som nattevakt og ble først sykemeldt for så å gå over på svangerskapspenger fra dag 1. Dette pga medisiner jeg ikke kan ta under sv.skapet, men er avhengig av for å fungere best mulig i jobben. Men hadde det ikke vært for dette, vil jeg tro jeg hadde blitt sykmeldt av andre grunner - bl.a kraftige kynnere, vondt i bekkenet og redsel for å miste igjen (sen MA 2009). Selv om jeg til tider nesten har gått på veggene her hjemme, har det virkelig vært godt å kunne slappe av, å kun tenke på meg selv og babyens beste
Gjest poäng Skrevet 16. juni 2010 #17 Skrevet 16. juni 2010 Uke 30, er i jobb. Jobber 100% i bofellesskap. Men snart er det ferie og permisjonsstart når ferien er over! Genialt å få barn i månedsskiftet aug/sep :-)
julimamma med julibaby Skrevet 17. juni 2010 #18 Skrevet 17. juni 2010 uke 36 og jobber 100% som systemutvikler. Syns det har gått greiere nå enn med førstemann. Tiden har gått så fort!
Har to godgutter! Skrevet 17. juni 2010 #19 Skrevet 17. juni 2010 Er i uke 33 og jobber 100 %. Formen er fin og har vært det hele tiden, så jeg regner med å jobbe til permisjonen starter 19. juli. Har kontorjobb.
Håp på 1 til :0)-Overtid Skrevet 17. juni 2010 #20 Skrevet 17. juni 2010 enig med IngridMarie. Det er ikke om å gjøre å jobbe seg ihjel for å være "flink". I et svangerskap er det viktig å høre etter hva kroppen forteller deg. For din skyld, og for babyens skyld. Jeg har vært sykemeldt siden slutten av mai. Har en ganske aktiv jobb. Er i uke 34 nå. Jeg merker også forskjell på dette sv.skapet og det forrige når jeg ikke hadde noen jeg måtte ta meg av etter jobb. Å jobbe fullt og ha en på 2,5 + husarbeid etterpå funker ikke med bekkenløsning og en sliten kropp.
iok med sønn <3 Skrevet 17. juni 2010 #21 Skrevet 17. juni 2010 Jeg er 50% sykmeldt og jobber i barnehage. Det som er bra ved jobben er bevegelsen. Hadde kurs på mandag, å stivna helt av å sitte på en stol i mer enn en time hehe.. Men det er andre utfordringer i jobben. Bære/legge barn, konflikter med de store gutta. De har kraft og sinne... så da er det ikke like lett når man er framtung... Jeg er i uke 32. Håper jeg holder ut frem til permisjonen da, for jeg synes det er kjedelig å være hjemme... spesielt i dårlig vær å bare VM på tv...hehe... Man blir selskapsjuk av slikt Jeg hadde ikke klart å jobba 100%, da hadde jeg ikke greid å gjør noe på kveld og helg, og kanskje heller ødlagt for meg selv og ende opp med 100% sykmelding. Jeg vil være oppegående å sosial, selv om jeg er gravid, og det går veldig bra nå heldigvis
lillesjøhest Skrevet 17. juni 2010 #22 Skrevet 17. juni 2010 er i uke 31 nå, og har en sitte på ræva jobb og jobber enda 100%. mener man må kjenne litt på det, man får bare en rygg og en kropp ikke vits å slite seg ut på jobb før ungen kommer. Jobben takker deg ikke på noen måte....sånn er det bare. Mener ikke at man skal sykemelde seg bare for å sykemelde seg da det blir for dumt. men lytt til kroppen sier den mer hvile så få mer hvile jeg har nå hatt en uke ferie, og vært hos legen for sjekk. han ga beskjed om at jeg må lytte til kroppen og bare ringe om det skulle være noe. så jeg få kjenne littpå det da, føler ikke jeg kan bare gå rundt å avlaste ryggen. føler jo folk lurer på om jeg ikke skal jobbe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå