Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=22842309&sid=xz1400C87DAD046698 Ser grusomt ut utvendig, men ser jo ganske nyoppusset ut inni. Hva tror dere må pusses opp???
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Vanskelig å si når det ikke var flere bilder!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Ser ut til å være lenge siden huset er malt, så bare en runde med utvendig maling ville gjort veldig mye tror jeg.
sånn ca Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Det er mye lettere å finne ut hva dere trenger å pusse opp hvis du bestiller prospektet:) Men ved første øyekast vil jeg tippe at det er tak, muligens kledning og etterisolering, vinduer og dører som kanskje er det viktigste. Men det er jo litt viktig å finne ut hvordan grunnmur og evt pipe (husker ikke om det var det på den?) er helt. Inne så det rimlig greit ut egentlig..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Ja, jeg tenker det samme som deg.. Er det veldig dyrt å få skiftet kledning og etterisolere?
Wilma Flintstone Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Enig med Ullsokk. Det huset ser ut til å ha blitt pusset opp bare overfladiske synlige ting. Vil tippe at det elektriske, drenering og tak ikke er tatt. Ene taket der så stygt ut. Hvodan er det med vinduer og pipe? Skal du etterisolere så må vinduene flyttes ut sammen med veggen, hvis man ikke vil ha "vinduskarmer" på utsiden. Vi har et hus som er ca den str og vi betalte vel 35.000 med noe rabatt (hvis jeg ikke husker helt feil) for 10 cm isolasjon og ny kledning (ferdig grunnet) inkl lektere. Men da gjør vi jobben selv og fikk låne stillasje gratis.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 er nok et omfattende (og dyrt) prosjekt for den som kjøper.. På et av bildene ser det ut som om enten taket er skjevt, eller grunnmuren har seget Minner litt om salgsobjekter her i omr, der folk kjøper, river og bygger nytt (hjellestad)
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 Da var ikke det så gale syntes jeg. Men blir vel mye mer når vinduer og taket må skiftes i tillegg?? Tenker kanskje gå på visningen. Er alene, så det er dette jeg har råd til Ellers blir det leilighet. Huff..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Sjekk ut el-anlegg, rør-opplegg, få en tømrer til å regne på hva det vil koste å etterisolere,bytte kledning,nye vinduer og dører,nye tak. Få han også til og bli med på en visning så han kan gjøre seg notater, feks om grunnmuren må rettes opp, om huset må jekkes opp osv. Inne kan dere jo ta rom for rom, da det var helt levlig sånn som det var.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 Hørtes veldig dyrt ut ja og skummelt å kanskje kjøpe noe slikt alene
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 Hvis det er taksten du har råd til, vil jeg tro det er dumt kjøp. Mye fordi du glatt kan regne i allefall 500.tusen med utvendig,tak,vinduer etc. Og og sitte med et hus innebærer større utgifter enn en leilighet. Jeg ville tenkt meg om to ganger var jeg deg!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har råd til taksten ja. Men kommer i tillegg til å sitte med et par hundre tusen i egenkapital når jeg selger her.. Men spørs om det er nok da..
Wilma Flintstone Skrevet 14. juni 2010 #14 Skrevet 14. juni 2010 Men du må jo ikke etterisolere? Det viktigste er jo at huset er tørt (tak og andre fuktskader) og at muren er i god stand. samt at det elektriske er ok. Man trenger ikke bytte vindu eller etterisolere med det første. Vi kjøpte ei rønne for 10 år siden. Vi gjorde bare det vi måtte, og nå først 10 år etterpå tar vi isolasjon og vinduer. Du får malt hele huset for noen tusenlapper. Så gå og sjekk ut huset. Kan hende det ser værre ut utvendig enn det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå