Gå til innhold

noen med tips til spennende kveldsmat for små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er så lei av den gamle skiva.. men må vare kjapt og lage i stand.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her spiser de ofte Havreputer eller Cheerios med rosiner, bananskiver og melk på.

Ellers er de glad i lompe/lefse med pålegg, spiser det med alt fra salami til leverpostei.

Yoghurt/drikkeyoghurt med havregryn eller andre frokost-grynblandinger er også populært.

Egentlig veldig sjelden de spiser skive til kvelds..

Skrevet

En eller annen suppe, nystekte grove rundstykker til, fås jo kjøpt slike halvstekte også rundt om nå som er lettvinte.

Skrevet

Pytt i panne:

Dette er en egenkomponert variant og den er lett og rask:

ca 1 porsjon

1 brødskive

1 grillpølse(evt skinke el karbonade)

1 egg

Skjær brødskiven i terninger, rist brødterningene lett i en stekepanne, skjær pølse i skiver(skinke/karbonade i terninger) og stek i stekepannen sammen med litt olje el margarin, jeg bruker å ta ut brødet i mens.

Bland brød og pølser, visp egget sammen og rør det inn i blandingen.

Har du poteter etter middagen kan disse også skjæres i terninger og. tilsettes.

Serveres med agurk og tomat.

Havregrøt er godt. Jeg varierer mellom å lage av havregryn og havremel, evt så blander jeg. Står oppskrift på pakkene. Serveres meden smørklatt og kanel(og evt sukker). Dette glir ned på høykant hos min småspiste gutt.

Ostesmørbrød, jeg bruker å lage en variant som jeg steker på stekepannen. 2 skiver brød, smører på litt margarin eller ketchup, legger på en skive skinke og en skinke ost påden ene brødskiven, drysser over litt pizzakrydder. Legger skivene dobbelt, smører et tynt lag margarin på hver side. Er lettest å smøre den siden som skal stekes først og smøre den andre mens skiven ligger i stekepannen.

Skrevet

Havregrøt med biola eller melk er stas her.Eller ostesmørbrød (for storebror).

Skrevet

Er enig med de over her, ellers har de spiser mine barn også:

Havergrøt

Frukt med melk

Smoothi

Lapper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...