Gjest Sharazi Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 ..og merker dere noe? Selv er jeg er 40 + 1 i dag. Jeg har merket hyppigere kynnere den siste uken, men ingen vonde tak. Utfloden er som den har vært i hele svangerskapet, men jeg merker mer nedpress om natta. Kynnerne er ikke vonde, men jeg merker dem nå som et sug gjennom kroppen, akkurat som en kvalme som er på vei, men som plutselig forsvinner... Formen er på topp! I dag har jeg vært hos frisøren og på shopping! Må kose seg litt mens man kan!
benelen Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Er 39+6 i dag. Er i fin form. Vært hos jordmor i dag, men ellers tatt det med ro hjemme. Har vært litt på shopping de siste dagene og gjort de siste forberedelsene så nå er det bare meg og boka mi inntil jenta melder sin ankomst. Jeg har hatt en del mensmurringer og kynnere, men ikke noen som har vært ordentlig tak i. Men jeg har begynt å få vondt i lysken og nedover i foten. -Har bekkenløsning og det er ikke den smerten jeg har kjent. Dette kommer oftest når jeg ligger eller er rolig. Jordmor mente at dette var helt vanlig helt på slutten av svangerskapet og forekom når babyen lå så langt nede i bekkenet som hun gjorde hos meg. Så vi får se. Spennende! Men nå begynner vi vel å bli klar!?
TillaMaria81 Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har fire dager til termin. Lå våken mange timer i natt med veldig vonde modnings(mase?)rier og konstante kynnere. Skikkelige tak bak i ryggen som varte i 20-40 sekunder med noen minutters mellomrom, og heftig mensmurring hele tiden. Proppen gikk i dag tidlig, men etter det har det bare dabbet av, blæ! Håper det skjer noe igjen snart... er det lurt ha sex nå, noen som vet?
Gjest Sharazi Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Det er iallfall ikke farlig å ha sex, men jeg vet ikke hvordan det er med videre modning: http://www.babyverden.no/Sporsmal-Svar/Jordmor-Monica/Sex-og-samliv/Er-det-farlig-med-sex-hvis-slimproppen-har-gatt/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå