Gå til innhold

Når er såret grodd etter klipping...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaringer? Hvor lang tid tok det å komme seg etter klipping? Jenta mi ble tatt med tang og jeg ble klippet. Det er nå over 5 uker siden fødselen. Klarer fremdeles ikke sitte vanlig eller så lenge om gangen, vondt å f.eks kjøre bil, gå noe særlig langt. For noen dager siden så det ut som om deler av såret sprakk opp igjen, har blødd litt. Er dette normalt da......? Men det skal vel noe til for at dem syr på nytt. Er det noe man kan gjøre selv...? Lactacydbad...?

Veldig takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Gjest thricane
Skrevet

er ikke så kjent med klipping, men jeg hadde en 3c grad, så sydde mye. måtte syes av en kirurg og følges opp på poliklinikken i etterkant.

var på kontroll etter 3 uker, da hadde tråden forsvunnet og såret var grodd. 3 mnd kunne man ikke se arret og alt var helt som før. jeg hadde kun litt vondt hvis jeg gikk større avstander de første 10 dagene.

jeg synes du skal kontakte lege/jordmor og få dem til å se på dette. det skal ikke gjøre vondt så lenge i etterkant selv om man har sydd mer enn normalt. det er viktig å kreve god oppfølging og rask behandling selv om dette er et litt sårt og "flaut" tema.

Skrevet

Her ga alle smerter og ubehag seg etter 14 dager. Var skikkelig vondt inntil da. Men når stingene forsvant så det ut til å være ordentlig grodd også.

Du kan jo prøve grønnsåpebad, med medisinsk grønnsåpe(Barnengens flytende sepe) fra apoteket.

Men 5 uker syns jeg høres litt lenge ut, spesielt hvis det har sprukket opp igjen. Du kan jo ta en tlf til legen og høre. Men du skal vel snart ha 6 ukers kontroll, så du kan jo kanskje vente til da. Evt ringe legen og si at du har ubehag og at du kanskje skulle fått en time litt tidligere?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ble klippet begge gangene, og kan ikke huske at det var vondt så lenge etterpå. Ta kontakt med legen du, og hør om h*n kan ta en titt på deg. Mitt arr sprakk også opp igjen så jeg, men det gikk seg til. De syr det nok ikke på nytt om det sprekker så mye at huden leger seg igjen der det er sprukket. Sånn til vanlig er det jo innen 8 timer man syr, etter at "skaden" har oppstått

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...