Gå til innhold

Jeg ringte faktisk JM nå jeg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jo noe blod i dag som jeg er temmelig sikker på at kommer fra en bitteliten rift jeg fikk i går kveld i sengehalmen med min kjære.... og nå nettopp en gedigen geleklump (IKKE vanlig utflod det der altså) så jeg begynte å bli redd for at det var slimproppen.

Har hatt en del kynnere og murringer i dag og siden jeg er 28+5 bare så er det jo litt tidlig....

JM mente at jeg må roe heeeeeelt ned nå og kanskje framskynde timen på sykehuset som jeg har om 2 uker littegranne og hvis dette fortsetter (kjenner ingenting nå) så må jeg ringe føden med en gang.....

æsj............ kanskje jeg må fortelle noe til sambo likevel i ettermiddag da.... Ville ikke uroe han unødvendig......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ooops! hvis det er slimproppen så er det vel kanskje litt tidlig ja, men utifra jeg har hørt andre steder (les: på BIM :)) så kan denne gå uten at det trenger å bety noe. man kan med andre ord regne med å føde ved termin eller over selv om proppen har gått uker i forveien.

Skrevet

jeg har en slettskremt mann akkuratt som deg.. ;) så jeg syns du heller skal fortelle han noe hvis du fks i kveld har murringer og sånt, at du vil reise på føden for kontroll..

Du trenger ikke gi han detaljer.. heller.. og det at slimproppen gikk i dag og at du har murringer.. er jo ikke hans feil. =) hvis du har funnet riften og vet at blodet kommer derfra ville jeg ikke ha dratt det med i sammenhengen..

det er heelt vanlig med rifter og litt blod etter sex..dersom det ikke var blod i slimproppen så kommer det helt sikkert ikke derfra..

Skrevet

takk for svar. Jeg vet at fødselen ikke trenger være i anmars selv om proppen går, men blir jo litt småbekymret fordi jeg har hatt litt problemer med nebbing (åpning på mormunnen innefra) tidligere i svangerskapet og det kan føre til prematur fødsel og denne nebbingen var helt borte nå så derfor fikk vi lov å ha sex. Men når sånt som dette skjer så blir jeg litt småbekymret da.... det var ingen blod i slimproppen, men jeg er ganske sikker på at det var slimproppen for den var såpass geleaktig. og jeg var på do og tømte meg med en gang etter sex i går så jeg tror ikke det er noen rester fra det heller.....

uansett om jeg nevner blod eller ikek til sambo så trekker han nok den konklusjonen at det er pga sexen i går så jeg tror ikke det har så mye å si....... får vel ta en prat med han etter middag i dag kanskje..... uff, jeg liker ikke å uroe han for han får så dårlig samvittighet.....

Skrevet

Stikker bare innom og gir en god varm klem til Maddemore`n min:)))))))

mange varme klemmer

Skrevet

Tusen takk Tiril:)))) Så koselig!!!!

Fikk sagt det til sambo i sted da og han tok det relativt pent men trakk så klart konkusjonen med en gang at det var pga vår lille koserunde i går at dette skjedde....... men som han sa; dette skal gå bra:)

Skrevet

opplevde noe lignende når eg var ca like langt på vei som deg...

sa det til jordmora og hun sa at det dannet seg sikkert en ny propp om det var den som hadde gått...

Skrevet

mener å ha lest en plass her på BIM at slimproppen faktisk kan gå flere ganger, at den kan komme tilbake på en måte, men veit ikke det med sikkerhet da. Krysser fingrene for at den holder seg inne i allefall i 8 uker til:)

Skrevet

Hei vennen. Bra du ringte jm. Det kan godt hende det er litt av proppen, men selv om du tømte deg med en gang i går kan det og være rester fra sæd. De to gangene vi har hatt sex så har ikke all sæden klart å komme ut før det har gått et døgn. Så lite sex som vi har hatt dette sv.skapet så har de hatt mye på lager inni der (hehe). Men det er uansett godt å få ting sjekka. Er det litt av proppen så danner det seg nok en ny, får bare holde deg unna sex allikevel en stund for sikkerhets skyld. Har du fått noen time til sjekk? Klem

Skrevet

hvis du har hatt indre åpning /nebbing.. =) så kan det veeldig godt være at du har fått åpning nå.. siden slimproppen gikk...

Da jeg var i uke 28 fikk jeg maserier / premature rier iflg JM etter sex og ble da fult sykemeldt med fare for prematur fødsel... heldigvis var livmorhalen lite påvirket og etter at jeg hadde tatt det helt med ro en stund har den nå stabilisert seg... Så mitt råd er å ta det heeelt med ro intil videre .. og ha en ultralav terskel med å ringe inn...

Vi hadde sexstopp etter den episoden.. og har nå såvidt tatt opp igjen aktiviteten ved 31 uker... klarte å overbevise mannen om at det var stabilt og at ingen av legene har gitt oss sex forbud.

Skrevet

Uffda, så kjedelig at det skulle dukke opp enda fler bekymringer hos deg, da... Ikke bare, bare...

Tror nok allikevel som samboen din sier: at dette skal gå bra. Men det er jo alt annet enn göy å gå å engste seg...

Lykke til iallefall...

Skrevet

Tusen takk jenter:) Roer helt ned nå.....

Hadde 3-4 timer med temmelig tette kynnere (2-3 stk pr 10 min) nå i kveld og tenkte å ringe føden for en sjekk, men ville prøve med en lang varm dusj først. Det hjalp tydeligvis for nå kommer de sjeldnere (en hvert 10. min kanskje) og så er de ikke så stramme som tidligere i kveld.

Men ringer sv.sk.pol. i morgen tidlig og spør om jeg kan få fremskynde timen litt.

Blir nok stille på romansefronten her noen uker nå ja.....

klem

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Hvordan går det med deg i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...