Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Hun er alenemamma, så hun får inn flere tusen i stønader fra staten hver mnd, han to unger i barnehage på fulltid, og selv jobber hun bare 50%. Sier at hun ikke orker å jobbe mer, men da lurer jeg på om det er latskap.. Jeg for min del bor sammen med pappaen til mine barn, og må jobbe 100% fordi jeg ikke mottar stønader i hytt og pine fra staten. Heldige alenemamma som kan jobbe 2-3 dager i uka og likevel klage på hvor sliten hun er..! Måtte bare blåse ut...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Folk er forskjellige, kanskje hun blir fortere sliten enn deg.. slutt å bland deg i saker du ikke har noe med.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Irritert? Lat? Slik jeg ser det utfra innlegget ditt, hadde du gjort akkurat det samme om du var henne. Og det er litt mer jobb å være alenemamma, så at hun trenger litt ekstra tid hjemme til klesvask o.l er vel forståelig, ettersom dere tross alt er to?
trollmamma Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Det høres ikkje ut som du er irritert, men heller misunneleg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Misunnelig var det første som slo meg.. og klart det er forskjell på å være alene om alt enn å være 2.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Jeg skjønner godt hun er sliten jeg! Alene med 2.. Har hun en jobb der hun må slutte tidlig for å hente begge ungene i barnehagen? Kansje hun tar buss? Så skal hun gå hjem og lage middag og styre på med ungene før hun selv får tid til seg selv og huset?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Om dere prioritere kan du eller mannen være hjemme 50% om dere vil. Jeg jobber bare 67% og er gift med to barn. Jeg kan være sliten selv om. Har kronisk sykdom. Men vi slipper unna tidsklemma som så mange snakker om. Selvfølgelig hadde det vært kjekt med mere penger, men tid er heller ikke å forakte.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Hun har to barn med to forskjellige, så jeg er slett ikke misunnelig. Hun har heller ikke fast jobb, men er vikar i en barnehage. Hun tar ikke buss, for egen bil har hun råd til med statens penger, og hun går fra jobb halv fire hver dag. (de gangene hun jobber..) Hun er ikke kronisk syk, og er ofte bare hjemme de dagen hun har fri. Ja, jeg mener hun er lat.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 Gift med to barn?? Det høres ikkke lovelig ut..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Men uansett om hun er lat eller ei så er det hennes liv, hennes prioriteringer..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 Når man er enslig forelder så sitter man også igjen med all jobben hjemme alene med både barn og hjem, så det kan ikke sammenlignes. Hvis du hadde vært i samme situasjon så hadde du trolig også gjort det samme. Har selv vært alernemamma og jobbet i 2år 100% mens jeg gikk på skole tre kvelder i uka i tillegg på topp, ikke noe jeg vil anbefale andre å gjøre i hvertfall, for jeg sleit meg rett og slett ut. Er mange år siden jeg var alenemamma nå heldigvis, så jeg misunner ikke de som er i den situasjonen, hverken for stønadene eller andre ting.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 Vel en ting er sikkert du er ikke en venninne, om du var en venninne ville du ikke sittet her å klaget på henne, hva hun gjør påvirker ikke deg og hun gjør ikke noe ulovlig. Om hun klager og det irriterer deg så enten sier du at du ikke vil høre det eller så får du slutte å være sammen henne da. Jeg ville ikke hatt en venninne som gikk rundt og sa at jeg var lat. Og slapp av ho må jo ut i full jobb for å klare seg etterhvert siden ho ikke får OS i all evighet.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 Hvis denne samme venninna hadde hatt mann og jobbet 50%, hadde du kalt henne lat da???? Hva er det med denne bitterheten mot alenemødre?!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #14 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har bil, og jeg jobber 50%. Samboer har jeg også. Og jeg går kl 14 når jeg er ferdig på jobb (de 3 dagene i uka jeg jobber) Jeg er sliten, veldig sliten. Legen vil jeg skal sykemeldes, men jeg er for sta. Har sterke smerter i kroppen hver eneste dag som sliter meg ut. Jeg bør jobbe mer, pga pengene, men jeg vet ikke om kroppen min tåler det. Syns du skal passe litt på hva du sier, dette lyser bare misunnelse. Mange er nok misunnelig på meg også som "bare" jobber 50%, men for meg er faktisk det også litt i overkant mye. Hadde jeg hatt helse til det hadde jeg jobba døgnet rundt
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #15 Skrevet 14. juni 2010 HI; du kan ikke uttale deg noe om hvordan det er å være alenemor, og ei heller om hvordan din venninne har det. Høres ut som om at du er noe forferdelig sjalu siden hun mottar så mye i økonomisk støtte, mens DU må arbeide for å få penger. Å være alenemor er verdens tøffeste jobb, særlig hvis det er snakk om flere enn ett barn. Du har hvertfall en samboer som hjelper til med økonomi, barn, husarbeid, regninger, og ALT annet. ja, det er jo såå "forferdelig" at denne late alenemammaen får hjelp fra staten..Og tenk; hun har til og med kjøpt deg BIL for de pengene! Skamme henne...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #16 Skrevet 14. juni 2010 Venner skal støtte hverandre, ikke være så smålige at de irriterer seg over at andre venninner jobber mindre enn dem selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå