Gå til innhold

fy faen!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå gir jeg opp nav!!!! Endelig er foreldrepengene mine utregnet og jeg får bare 9000 kr!! Enda jeg har hatt litt inntekt og dagpenger som utgjør tilsammen 15000 i mnd.

Og jeg har 100% dekningsgrad og er alene. Det eneste jeg får beskjed om er ar jeg kan klage, men at det er 3-5 mnd behandlingstid. Hvordan skal jeg overleve på dette? I så lang tid. Bare griner og griner her.

Og siden jeg nettopp har flyttet er saken oversendt min nye kommune, men de har ikke fått papirene mine ennå. Og de mener at det ikke er de som skal ordne opp i mulig feil vedtak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om det er feil bør du klage seff der du må klage, men du har også rett på redusert os i tillegg fra nav om du er alene mor :)

lykke til!

Skrevet

Hvis du er alene så skal du også ha OS i tillegg fra Nav med så liten inntekt.

Skrevet

HI her

Jo, men det var en annen saksbehandler som hadde den saken og de tar ikke nødvendigvis hensyn til hverandre. Har en regnet feil, kan den andre regne ut fra hva jeg faktisk skal ha. Har ikke engang råd til husleien jeg nå eller regningene.

Klage skal jeg, de ba meg legge ved dagpengepapirene, for det hadde de ikke i systemet sitt. Men det er slettet fra Min Side på nav også. Det er de som har slettet de.

Skrevet

men da må du jo bare søke redusert os på det du har fått som grunnlag for foreldrepengene nå, og så sende inn en klage på foreldrepengen.

du får heller forklare os saksbehandleren saken og så evt finne en løsning på det om du får høyere foreldrepenger.

jeg har selv ikek fått foreldrepengene mine avklart, skal ut i perm på fredag og har os, så jeg får ikke redusert os denne mnden enda jeg skal ha halve mnden som permpenger. men jeg kan ikek gjøre noe når jeg er avhengi av at deres vedtak kommer. har forklarte det og de forsto meg, så får ejg heller litt mer redusert os en mnde for å trekke fra det jeg får for mye ifht foreldrepengene denne mnden.

om du er heldig og ikke bor i oslo, så pleier nav å kunne være flinke å hjelpe til ;)

ang dagpengepapirene så har du vel fått en slipp i posten på de?

lykke til! nav er ikke lett alltid nei..

Skrevet

HI her igjen

Nå ringte de fra mitt forrige navkontor og sa de hadde regnet feil. Plutselig skal jeg ha ca 26 000 i mnd!! Men det er jo for mye, så det blir også feil. Herregud, jeg river av meg håret snart.

Skrevet

hehe men er du sikker på at det er feil det er jo mulig de har kalkulert gjennsomsnittet de tre siste årene??

uff håper du finner ut av det her snart, masse lykke til igjen fra anonym tidligere her :)

Skrevet

Tusen takk for lykkeønskninger. Håper det ordner seg snart. Hun som ringte kunne ikke endre vedtaket, men sende saken videre og be de rette endre dette. Aner ikke hva de har brukt som grunnlag: dagpenger og lønn eller lønn siste 3 år. Så må klare meg på dette en stund til jeg får noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...