Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er kvalm, jeg er svimmel, har hodepine, ømme vonde bryster, dårlig mage og er konstant trøtt... Har hatt den i 2 år, men nå i det siste har det blitt ille..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 hmm kan du ha blitt gravid med spiralen? Er jo en del gravidsymptomer du har.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Øh... gud... håper for all del ikke det..! Trodde jeg var så godt som steril med hormonspiralen..:S
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Nei, bivirkningene skulle du kjent for lengst. Enten så brygger du på en treg sykdom, eller så bør du få tatt en blodprøve e.l hos lege for å sjekke om du er gravid. Det kan faktisk skje.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Fy flate, nå blir jeg nervøs her... Har bestillt time hos lege og skal dit på onsdag. Jeg kan rett og slett ikke være gravid!! Har ikke hatt mensen heller siden jeg satt den inn for to år siden, og for noen uker siden "kjente" jeg spiralen.. Den kan kanskje ha vært litt ute av posisjon??
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Den sitter ikke "fast" inne i livmora, den kan flytte litt på seg, MEN den er enten inne eller ikke, og det hadde du nok merket.. Ta en test da vel !! Er uhyre sjelden å bli gravid med hormonspiral, men noen ytterst få blir det allikevel...
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Det kan også være. Det er jo anbefalt å sjekke muligheten for det også med de symptomene. Kikket i informasjonsheftet jeg fikk med når jeg fikk satt inn min, og der står det at slike symptomer skal sjekkes i tilfellet den har flyttet på seg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går hos legen! Har selv nettopp fått satt inn hormonspiral, men har lest om flere som har blitt gravide med spiral. Selvfølgelig flest med kobberspiral men også noen med hormonspiral
Gjest Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Jeg hadde det sånn de første 3-4 mnd med spiralen og men så ga det seg gradvis. Det hadde jo vært merkelig med plutselige bivirkninger sånn. Kanske lurt å ta en test, for hvis du er gravid med hormonspiral er det stor fare for at det er utenfor livmoren.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 Hei, Jeg tror ikke du er gravid. Hormonspiralen er i praksis 100%; sikker i 5 år, forutsatt at den ligger på plass i livmoren. Det er en minkende mengde av hormonet som kommer ut i blodbanen. Eggløsningene kommer derfor uforstyrret hver måned. Likevel kan det enkelte perioder inntreffe forskyvninger, eller at eggløsningen ikke er fullstendig. Da kan det oppleves symptomer på graviditet, slik du beskriver. For sikkerhets skyld bør du likevel gjenta graviditetstesten. Ellers mener jeg du kan ta forstyrrelsen med ro og se frem til normale forhold neste måned. Blir det nye forstyrrelser, bør du skifte hormonspiralen før det har gått 5 år. Klippet fra Lommelegen.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #12 Skrevet 14. juni 2010 http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=200277 Det har skjedd før..
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #13 Skrevet 14. juni 2010 En annen ting er at jeg (unnskyld språket) har vært så jævlig fyllesyk.. Jeg var i utdriknigslag for 2 uker siden, var brisen, men langt fra full, og var syk, kasta opp, svimla og hadde hodepine i to dager etterpå.. Nå på fredag var jeg og svigerinna mi ute på jentekveld der vi spiste og drakk vin. Var ikke full da heller, langt ifra, men var sengeliggende helt til søndag, og kjenner fortsatt på kvalmen idag. Dette er snakk om å spy dagen derpå:S Noe er hvertfall feil her... Skal holde dere oppdatert etter legen på onsdag, men lurer på å kjøpe meg en test før det...
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #14 Skrevet 14. juni 2010 Kjøp en test i morgen du, den kan være falskt negativ, men er den positiv er det jo ikke mer å lure på
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2010 #15 Skrevet 14. juni 2010 Uff, så nervøs jeg er... Jeg er for gammel til å begynne på nytt, og planen er å sterilisere meg når disse fem årene har gått... Jeg skal rett på apoteket etter jobb i morra!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå