Gå til innhold

jentemage og guttemage....hva er forskjell?


lillepluto

Anbefalte innlegg

hvis det finnes noe forskjell. Noen som vet om bilder som illustrerer dette eller som kan forklare?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jentemage/guttemage er bare et kjerringråd. Jeg hadde selv typisk "jentemage" med gutten og "guttemage" med jenta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier at guttemagen er veldig spiss og du bærer den høyt, mens jentemagen er mer rundt og du bærer den lavt :)

Har jeg hørt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at hvis man ike kan se at du er gravid bakfra, så venter du gutt. Hvis det synes bakfra, venter du jente. Men det er bare svada! Da jeg var gravid første gangen, syntes det ikke på meg bakfra. Jeg fikk jente. Hvordan det blir denne gangen er for tidlig å si, men det med hvordan magen er har mer med hvordan fosteret ligger enn hvilket kjønn man venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, Trollmor. Jeg har tre gutter, og ingen av graviditetene var likedan. Såkalt jentemage med førstemann og tredjemann, guttemage med andremann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre jenter og har hatt forskjellige mager hver gang, så det der med "gutte" og "jente" mage tror jeg er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tja med første hadde jeg typisk guttemage og ut kom en gutt, dvs kunne ikke sees bakfra og bar den høyt, denne gangen kan det heller ikke sees bakfra men jeg bærer lavere og inni magen skjuler det seg en jente.

 

er nok ikke noe fasit svar på dette, da alle svangerskap og vi menensker er forskjellige=) men gøy spekulere i;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...