Gå til innhold

Fru gulesider!!!!!!!!!! ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjokoladekakekrem basert på eggedosis (om jeg forstod rett i innlegget lenger ned om prinsessekake) Har du oppskrift???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ting kan jeg bare ikke dele med andre. Det er jo min yrkeshemmelighet ....hihihi....

Tuller bare....

*løperinnpåkjøkkenetforåhenteoppskriftsboka*

Skrevet

Hehehe ;p ja ikke sant! Den suuper hemmelige sjokoladekremen lissom ;o)

Skrevet

100 g smør

200 g sjokolade

2 egg

100 g melis

Smør og sjokolade smeltes sammen og avkjøles.

2 egg og melis piskes hvitt - tilsett sjokolade og smør blandingen.

Må stå i kjøleskap over natten før den brukes på kaken.

Bruker du callebaut sjokolade oppi denne ( melk eller mørk) har du en krem du vil bli husket for ;)

Best er den på ei saftig sjokoladekake ala nesquik eller brownies... mmmm

Skrevet

Æsj, må jeg vente helt til i morra haha......

Den hørtes nam ut!

Men at du- hva er spesielt med den sjokoladen a? Jeg er ei kvinne fra landet vettu- hakke smakt sånt no! :P

Skrevet

Er det sånn at jeg skal bruke mikser når jeg blander sjokoladeblandingen med eggedosisen?

Og dagen etter, skal den bare smøres utover kaka, eller skal den vispes opp igjen først?

Må det inn med tskje vettu ;p

Skrevet

Altså man kan bruke Freia sin kokesjokolade 70%.

jo mørkere jo bedre.

Verdens beste sjokolade heter Vahlrona. Deretter kommer Callebaut ( Belgisk) De lærde strides om dette men jeg smaker forskjell når jeg bruker Callebaut sin sjokkis.

dessverre er sjokoladen kun til salgs tror jeg i de store byene. Ikke alltid bra for dom på landet ;)

Jeg vet ... for da jeg selv bodde på landet måtte jeg hamstre haha.

Du bruker mikser hele tiden. Miks eggedosisen leeeeeeeeeeeeeenge. Det er et sikkert stalltips uansett. Når basisen er eggedosis på noe får man det beste resultatet om man mikser i rundt 15-20 minutter :)

ååå nå fikk jeg og lyst til å bake:)

mmm

Skrevet

Mee to! Blir garantert bakings av sjokoladekake denne uka! Og jeg skal gi tilbakemelding! ;o)

Ja jeg har fått med meg dette med dosisen-pisk egentlig litt til når du trur den er ferdig! ;o)

Vahlrona har jeg faktisk smakt, den var god den ja. Den har de på Ultra i Drammen serru, og det hender jo at vi får dalen forviller oss ned dit! ;p haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...