Gå til innhold

Hva kjøper dere inn ift amming??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker da på om dere kjøper inn brystpumpe, flasker osv før ungen kommer, eller ser dere d an? Hvor mange flasker? Hva annet behøver man? Brystskjold? Hva med smokker? Hadde i utgangspunktet tenkt å vente men ble plutselig litt usikker...

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjöpt/lånt/har fra för:

-ammepute

-en elektrisk og en manuell pumpe

-purelan brystvortesalve

-ammeinnlegg i engangs og i ull

-amme BH

-gulpekluter

-2 stk ferdigblandet NAN

-noen smokker

-2 tåteflasker

-oppsamlingskopp til å legge på puppen, mens man ammer fra det andre brystet

-noen beholdere til å fryse ned morsmelk

Skrevet

Jeg har kjøpt inn:

- Ammepute (billig på KID)

- Liten brystvortesalve

- Ammeinnlegg i "papir" og i ull

- Amme-BH (kun én da jeg ikke vet hva størrelse jeg evnt går opp i)

- Ammesingletter (kjøpt fra før pga ømme pupper tidlig i svangerskapet)

- Tåteflasker og ferdigblandet NAN (i tilfelle!)

- Brystskjold

- Amme-genser

Det andre tar jeg som det kommer. Bruker ikke hundrevis på pumpe, dyre amme-BH-er osv nå før jeg vet at ammingen går greit!

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å kjøpe noe i forkant, eller kanskje en sånn brystvortekrem.

Skrevet

Det jeg kjøpte inn i forkant var ammepute, ammebher, purelan brystvortekrem(som anbefales), gulpekluter, to flasker i tilfelle og to smokker. Er liten vits i å kjøpe brystskjold osv, det er bedre å kjøpe når man vet om man evt har litt problemer med ammingen!

Brystpumpe hadde jeg fra før av men tviler på at jeg hadde kjøpt det om jeg ikke hadde hatt det.

:)

Skrevet

Jeg har egentlig bare kjøpt meg noen snasne ammetopper på www.mammatrend.no, hehe. Og en ammepute på www.ammeputer.com, men mest fordi jeg vil ha den mellom knærne og ankelen når jeg sover på siden! Kommer til å kjøpe ammeinnlegg i ull også, evt. noen i soya/bambus fra www.lilleba.no. Noen med erfaring med disse?

Bor rett ved et døgnåpent apotek som er åpent året rundt så øvrige remedier får mannen løpe ut etter ved behov. Blir vel liggende på barsel noen dager også (førstegangs) og får finne ut litt etter hvert hva som funker og ikke. trenger vel ikke oppsamlingskopp hvis melken ikke spruter ut eller ammeskjold hvis puppen funker greit?

Jeg aner ikke hva jeg har behov for siden dette er min første <3 Blir så mange innkjøp etter hvert at jeg prøver å begrense meg!

Skrevet

venter nr3 og har aldri kjøpt inn noe ifht amming..

men med nr 2 fikk jeg etterhvert en amme pute, så den skal jeg vel bruke denne gangen også, selv om jeg helst bruker den mellom beina når jeg sover nå hehe

ellers har jeg ikke brukt hverken pumpe, kremer eller flasker så lenge jeg har ammet, men skal ejg trenge noe så tar jeg det litt sånn etterhvert :)

har også noen ammeinnlegg igjen fra forrige gang (bare 14 mnd mellom de to siste ;) så de får jeg kanskej brukt for nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...