Let's hear it for the boys! Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Altså, jeg vet at dette er individuelt og ikke alle brudepar bryr seg om disse "reglene" (tror faktisk ikke at akkurat dette brudeparet bryr seg, men man vet aldri), men jeg vil prøve å ikke tråkke på noen tær allikevel Det er et laidback sommerbryllup på stor gård med masse folk, grilling, masse alkohol (har jeg hørt). Så ikke veldig formelt, altså. Men det er hvitt og svart som er fy-fy? Eller bør man styre unna sterke farger som rødt i tillegg?
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Er vel hvitt og sort som er fy fy, (selvom jeg på et tidspunkt hadde sort kjole i en vennindes brylupp Men tenkte at det er lov når man veier 150 kg, som jeg gjorde da) Jeg tenker at en lett kjole, alla lin eller bomull i noen duse farger må være flott i "et sånt" selskap )
Let's hear it for the boys! Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2010 Ja, jeg tenkte på det samme. Takk for svar
Studine mevik Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 En lett sommerkjole i en fin sommerfarge burde jo passe fint. Jeg tror nok også at det er mange som ikke bryr seg om de relgene lenger
2søtesmåh Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Man skal ikke overgå bruden/kunne forveksles med henne. FØlgende farger bør man derfor ikke bruke,-av ulike grunner; I dag er trenden slik at helt hvitt er det SJELDENT bruden bruker....Men alle lyse toner fra rosa, grønn og blå til gull og sølv er helt vanlig og ha...ALtså, bør man unngå hvitt, og alle "hvitnyanser"; alt i pastell (just in case bruden har valgt det) sølv og gull......Om man skal følge denne regelen til punkt og prikke... Rødt stikker seg ut for mye,-man overgår bruden, man skriker etter oppmerksomhet Sort er sorgens fagre Grønt, så er man sjalu på bruden/noen sier man da har "vært med " brudgommen... Videre skal ikke kjolen være fort kort, utrigningen ikke for stor, og ikke for sexy (overgår brudenpunkt igjen)....Men man må kle seg fint, av respekt for brudeparet så pynter man seg nemmelig.. SÅ var det liksom bare bunad igjen,- men hører at en "Nyere trend",- særlig i "finere bryllup" er at man skriver "kjole og hvitt (evt annen kleskode),- ikke bunad",- f.eks på innbydelser..Også står man der da og kan nesten ikke ha på seg noen ting, av fare for å kle seg feil.. SÅ konklusjonen er vel,- kle deg så du føler deg vel, IKKE velg en kjole som kunne vært brudekjole (i dine øyne) og ikke for sexy/vulgær..Man er ikke der for å "dra menn",- selv om man kan ha et håp om å treffe "noen" på en slik tilstelining )
Let's hear it for the boys! Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2010 Hahaha. Nå måtte jeg le litt Tror jeg holder meg unna hvitt og svart og lar det blir med det!
erteposen + 4 Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Hvit kjole uten mønster er verre enn sort i sommerbryllup der bruden kan ha en mer uformell kjole, og helt sort uten noe farge er vel ikke helt bra. Rødt er det bare å kjøre på med, og det er jo greit at en kan ha en pen sommerkjole. Det er så kjipt om en må kjøpe en veldig formell kjole som en knapt får brukt.
Panterjenta85 Skrevet 14. juni 2010 #8 Skrevet 14. juni 2010 Må bare krangle litt jeg, for det er da den røde fargen som er sjalusiens farge og det er den fargen man sier brudgommens (tidligere) elsker vil komme i. Har aldri hørt noe lignende om grønt! I et utendørsbryllup ville jeg gått for en lett sommerkjole til knærne. I et innendørsbryllup ville jeg hatt fotsid kjole eller bunad. Det kommer jo litt an på settingen og hva det står i invitasjonen. Jeg ville styrt langt unna sort, hvitt og rødt og holdt meg til nokså nøytral pynt og hårsveis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå